Twórcy platformy otwartego oprogramowania i sprzętu rzeczywistości wirtualnej – Open Source Virtual Reality (OSVR), poinformowali, że rozpoczęto dystrybucję najnowszej wersji OSVR HDK, który od teraz natywnie wspiera technologię firmy Crytek i jej silnik graficzny CryENGINE. Dzięki temu wszystkie kompatybilne z OSVR hełmy wirtualnej rzeczywistości (oraz OSVR HDK) pozwolą na obsługę gier i aplikacji powstałych w oparciu o silnik CryENGINE.
Dyrektor kreatywny Crytek odpowiedzialny za CryENGINE, Frank Vitz, stwierdził: “Otwarty standard propagowany przez OSVR jest spójny z naszą chęcią dostarczenia użytkownikom CryENGINE pełnej wolności wyboru w tworzeniu VR. Cieszy nas, że możemy wspierać platformę stworzoną z myślą o przyspieszeniu postępu i rozszerzeniu grupy odbiorców VR. Nie możemy doczekać się, aby zobaczyć jak deweloperzy OSVR wykorzystają CryENGINE do zapewnienia użytkownikom nietuzinkowych przeżyć.”
Oprócz ogłoszonych ostatnio rozszerzeń SteamVR, technologia OSVR jest już kompatybilna z, między innymi, Lira, inCellVR, Windlands, DCS World, M.A.R.S. Universe, Warthunder oraz BIVROST Media player.
Ulepszony OSVR HDK (v1.4) wyposażono w specjalną folię dyfuzyjną, pokrywającą ekran wyświetlacza. Pozwoli to na znaczące poprawienie jakości wyświetlanej grafiki, przede wszystkim dzięki zredukowaniu tzw. screen door effect, który powoduje, że oglądany obraz wydaje się być pokryty moskitierą lub siatką. Technologia ta, w połączniu z wyjątkową optyką, zagwarantuje najlepszą jakość obrazu przy niewielkich wymaganiach systemowych. Oczywiście dla posiadaczy zakupionych wcześniej zestawów OSVE HDK v1.3 przewidziano możliwość oddzielnego nabycia folii dyfuzyjnej.
„Zadaniem Hacker Development Kit zawsze była maksymalizacja jakości obrazu przy utrzymaniu jak najmniejszych wymagań systemowych. Dzięki temu rzeczywistość wirtualna stanie się jeszcze bardziej dostępna dla ambitnych deweloperów i graczy,” komentuje Christopher Mitchell, lider OSVR w Razer. „Włączenie technologii screen diffusion umożliwia nam zapewnienie użytkownikom lepszych wrażeń wizualnych bez utraty szerokiej dostępności platformy.”
Ostatni model OSVR HDK wyposażony jest również w dodatkowe elementy zwiększające komfort użytkowania, jak np. poduszki chroniące kości policzkowe lub gumowe wkładki na mostek nosa. HDK v1.4 jest już dostępny w sprzedaży na Razerstore.com w atrakcyjnej cenie $299,99. Sama folia dyfuzyjna dla V1.3 będzie dostępna od kwietnia 2016.
Fani VR, deweloperzy oraz gracze od początku kwietnia będą mogli również zamawiać płytę czołową OSVR z dodatkowym modułem Leap Motion.
OSVR HDK z wbudowaną technologią Leap Motion jest kompatybilny z ostatnio wprowadzonym oprogramowaniem beta Leap Motion Orion. Orion zostało stworzone od podstaw z myślą o VR, by umożliwić deweloperom bardzo dokładne śledzenie ruchów dłoni i palca. Płyta czołowa OSVR z Leap Motion będzie dostępna do kupienia jako część zestawu z OSVR HDK v1.4 w cenie $349,99 lub oddzielnie za $74,99.
W czasie targów GDC osoby zainteresowane OSVR i podobnymi rozwiązaniami zachęcamy do odwiedzenia siedziby Razera mieszczącej się w San Francisco naprzeciwko budynku Moscone Center. Razer otworzy swoje progi dla uczestników targów, by przedstawić im próbne wersje ulepszonego OSVR i podzielić się z nimi doświadczeniami związanymi z OSVR HDK. Biuro Razera w San Francisco znajduje się pod adresem: 201 3rd Street, Suite 900.
Lista wspierających OSVR przekroczyła już liczbę 300 członków, wśród nich znajdują się firmy zajmujące się technologią, rozrywką i edukacją oraz nowi partnerzy jak Zeiss, Crytek, Futuretown, ST Microelectronics i NYU Shanghai. Pełna lista użytkowników OSVR dostępna jest na stronie www.osvr.org/partner.html