Amazon Music ogłosiło wprowadzenie nowej funkcji wspomaganej technologią AI o nazwie „Topics”. Umożliwia ona użytkownikom odkrywanie odcinków podcastów według konkretnych, dokładnie wyróżnionych tematów omawianych w odcinku.
Po wejściu na stronę odcinka danego podcastu pojawiają się teraz nowe tagi dotyczące zawartości nagrania. Wystarczy kliknąć tag, by zobaczyć listę odcinków podcastów poruszających ten sam temat. Dzięki temu można znaleźć podcasty omawiające konkretne interesujące nas kwestie, poza standardowymi bardziej ogólnymi kategoriami (jak „Komedia” czy „Wiadomości”) i płynnie do nich przeskakiwać ze słuchanego ostatnio odcinka.
Funkcja jest napędzana sztuczną inteligencją i Amazon Web Services (AWS), ale opiera się również na pracy ludzi. AI analizuje transkrypcje i opisy podcastów, aby zidentyfikować kluczowe hasła, a następnie członkowie zespołu dodają odpowiednie tagi do strony odcinka. Topics jest już dostępne dla wszystkich użytkowników Amazon Music w USA, na urządzeniach z systemami iOS i Android. Początkowo funkcjonalność będzie wdrażana w czołowych podcastach w usłudze.
Brzmi to wszystko świetnie (dużo bardziej skutecznie niż ręczne tagowanie przez użytkowników) i ciekawe kiedy dotrze także do nas, bo choć podcasty stanowią ogromny rynek to, w takich krajach jak Polska wciąż rządzi w nich YouTube, osobne aplikacje i Spotify. Amazon w ogóle nie jest kojarzony z tym segmentem rynku, ale jeżeli zacznie międzynarodowo ściągać do siebie twórców i oferować im ciekawe umowy, oraz takie funkcje jak Topics to może jeszcze zostaną liderem całej branży podcastowej.