Netflix opublikował najnowszy raport dotyczący zaangażowania widzów, przedstawiając listę najczęściej oglądanych filmów i seriali na platformie. Raport klasyfikuje je na podstawie liczby wyświetleń i czasu spędzonego na ich oglądaniu, obejmując dane z pierwszej połowy 2024 roku.
Wśród przewidywanych hitów znalazły się m.in. seria „Baby Reindeer”, a także popularny serial „Bridgerton”, który pojawił się w pierwszej dziesiątce aż dwa razy. Zaskoczeniem jest obecność filmów „Rebel Moon Part One” i jego kontynuacji, które mimo mieszanych opinii krytyków i widzów znalazły się w top 10. Ciekawostką jest również fakt, że cztery z dziesięciu najpopularniejszych seriali pochodzą z Wielkiej Brytanii, a prawie jedna trzecia wszystkich treści oglądanych na Netflix była w językach innych niż angielski.
Najczęściej oglądane seriale na Netflix w 2024 roku:
- Bridgerton (Sezon 3); Czas oglądania: 733,800,000 godzin. Trzeci sezon popularnego serialu kostiumowego o romansach i intrygach arystokracji w XIX-wiecznej Anglii.
- Fool Me Once; Czas oglądania: 689,500,000 godzin. Thriller psychologiczny oparty na powieści Harlana Cobena, w którym kobieta odkrywa, że jej rzekomo zmarły mąż, wciąż żyje.
- Queen of Tears; Czas oglądania: 682,600,000 godzin. Emocjonalna opowieść o losach rodziny w obliczu tragicznych wydarzeń.
- Avatar: The Last Airbender (Sezon 1); Czas oglądania: 515,300,000 godzin. Adaptacja kultowego serialu animowanego o chłopcu, który jest w stanie kontrolować wszystkie żywioły.
- The Gentlemen (Sezon 1); Czas oglądania: 507,300,000 godzin. Serial oparty na filmie Guya Ritchiego o kryminalnych machlojkach w świecie brytyjskiego podziemia.
- 3 Body Problem (Sezon 1); Czas oglądania: 388,100,000 godzin. Adaptacja chińskiej powieści science fiction o pierwszym kontakcie ludzkości z obcymi cywilizacjami.
- Griselda; Czas oglądania: 383,000,000 godzin. Historia Griselda Blanco, jednej z najsłynniejszych kobiet w świecie narkotykowego kartelu.
- Baby Reindeer; Czas oglądania: 347,600,000 godzin. Mroczna opowieść o obsesji i prześladowaniu, oparta na prawdziwych wydarzeniach.
- Berlin (Sezon 1); Czas oglądania: 318,400,000 godzin. Prequel „Domu z papieru”, opowiadający o wcześniejszych losach charyzmatycznego złodzieja Berlina.
- Bridgerton (Sezon 1); Czas oglądania: 314,500,000 godzin. Pierwszy sezon kostiumowego serialu, który zdobył ogromną popularność dzięki romantycznym intrygom.
Najczęściej oglądane filmy na Netflix w 2024 roku:
-
- Damsel; Czas oglądania: 263,700,000 godzin. Przygodowy film fantasy, w którym młoda kobieta musi walczyć o przetrwanie, gdy odkrywa, że ma zostać złożona w ofierze smokowi.
- Society of the Snow; Czas oglądania: 252,500,000 godzin. Film oparty na prawdziwej historii katastrofy lotniczej, której pasażerowie walczyli o przetrwanie w surowych warunkach Andów.
- Lift; Czas oglądania: 230,800,000 godzin. Film akcji o napadzie na samolot podczas jego lotu, gdzie przestępcy muszą pokonać zaawansowane zabezpieczenia.
- Atlas; Czas oglądania: 154,200,000 godzin. Thriller sci-fi, w którym kobieta walczy z zaawansowaną sztuczną inteligencją, która planuje zniszczenie ludzkości.
- Under Paris; Czas oglądania: 146,800,000 godzin. Film sensacyjny rozgrywający się w podziemnych katakumbach Paryża, gdzie grupa złodziei próbuje dokonać niemożliwego skoku.
- The Super Mario Bros. Movie; Czas oglądania: 123,100,000 godzin. Adaptacja popularnej gry wideo, która przenosi braci Mario w fantastyczny świat pełen przygód.
- Rebel Moon Part One: A Child Of Fire; Czas oglądania: 122,800,000 godzin. Epicki film sci-fi Zacka Snydera o walce przeciwko tyranii w odległej galaktyce.
- Mother of the Bride; Czas oglądania: 116,500,000 godzin. Komedia o rodzinnych komplikacjach wokół planowania ślubu córki.
- Rebel Moon Part Two: The Scargiver; Czas oglądania: 115,300,000 godzin. Kontynuacja epickiego filmu sci-fi Zacka Snydera.
- Irish Wish; Czas oglądania: 113,000,000 godzin.Romantyczna komedia, w której kobieta pragnie, aby jej życie potoczyło się inaczej, co prowadzi do magicznej podróży pełnej niespodzianek.
Netflix uznaje czas oglądania za „najlepszy wskaźnik zadowolenia użytkowników”, a według platformy subskrybenci spędzili ponad 94 miliardy godzin oglądając treści na serwisie, między styczniem a czerwcem 2024 roku. A przed nami przecież jesień i święta!