Od 15 października YouTube wydłuża maksymalną długość filmów Shorts do 3 minut. Tylko czy ma to sens?
Dotychczasowe filmy Shorts mogły trwać maksymalnie 60 sekund, jednak teraz ich długość zostanie rozszerzona (filmy przesłane przed tym terminem nie zostaną zmienione). Google wyjaśnia, że wydłużenie długości Shorts było jedną z najczęściej zgłaszanych próśb przez twórców.
W nadchodzących miesiącach YouTube planuje „ulepszyć rekomendacje dla dłuższych Shorts.” Dodatkowo, pojawiła się funkcja wyświetlania strony „Trendy” specyficznej dla danego kraju, widocznej na górze wstrzymanego Shorta.
YouTube szykuje się nie tylko do walki z TikTokiem, ale i do przejęcia jego ruchu gdy coraz więcej krajów zaczyna się zastanawiać nad zbanowaniem tej aplikacji. Wygląda zatem na to, że największym przeciwnikiem platformy Google będzie Instagram. Ciekawe czy dłuższe Shortsy wygenerują nowe gwiazdy internetu.