Samsung przestał dostarczać aktualizacje oprogramowania oraz zabezpieczeń dla swojego flagowego składanego smartfona Galaxy Z Fold 2, który zadebiutował we wrześniu 2020 roku.
Telefon, który pierwotnie kosztował 2000 dolarów (ponad 8 tysięcy złotych) zawierał istotne innowacje, w tym 7,6-calowy składany ekran OLED o rozdzielczości 2208×1768 pikseli, działający z częstotliwością odświeżania do 120 Hz. Urządzenie wyposażono w procesor Qualcomm Snapdragon 865+, 12 GB RAM oraz 256 GB pamięci UFS 3.1. Fold 2 oferował również większy, 6,2-calowy ekran zewnętrzny oraz wprowadził technologię kamer umieszczonych pod ekranem.
Mimo że Galaxy Z Fold 2 był krokiem naprzód po problemach z trwałością Folda 1, Samsung postanowił zakończyć wsparcie dla tego modelu. Fold 2 został usunięty z listy urządzeń otrzymujących aktualizacje zabezpieczeń. Ostatnia duża aktualizacja systemu operacyjnego Android została wprowadzona w zeszłym roku, a aktualizacja interfejsu One UI miała miejsce pod koniec 2023 roku.
Pomimo obietnicy Samsunga z lutego 2022 roku, dotyczącej zapewnienia do czterech generacji aktualizacji systemu Android oraz pięciu lat wsparcia zabezpieczeń dla wybranych urządzeń Galaxy, Fold 2 nie znalazł się na liście tych urządzeń. Ostatecznie, model ten przestał otrzymywać aktualizacje po czterech latach od premiery, co może być rozczarowaniem dla użytkowników, którzy zainwestowali znaczną kwotę w zakup tego urządzenia. Dla porównania, Apple oferuje co najmniej pięć lat wsparcia zabezpieczeń dla swoich iPhone’ów, a niektóre modele, takie jak iPhone XR z 2018 roku, wciąż otrzymują najnowsze aktualizacje systemu iOS.
Samsung obiecuje obecnie nawet siedem lat aktualizacji zabezpieczeń i systemu dla nowszych modeli Galaxy, co jest znacznym postępem. Jednak użytkownicy Fold 2 nie skorzystają z tej dłuższej polityki wsparcia.