Od debiutu w 2015 roku Discord rozwinął się jako platforma komunikacyjna, obsługując różnorodne społeczności, od graczy po profesjonalistów. Chociaż aplikacja znajduje szerokie zastosowanie, jej korzenie tkwią w graniu, a narzędzie to zostało zaprojektowane głównie do ułatwiania czatu głosowego w trakcie rozgrywek.
Na Tokyo Game Show 2024 współzałożyciel Discorda, Stanislav Vishnevsky, opowiedział o początkach aplikacji. Vishnevsky wyjaśnił, że pomysł stworzenia Discorda narodził się z jego potrzeby poprawy komunikacji w grze online.
W trakcie studiów grał regularnie w Final Fantasy XI, pierwsze MMORPG z tej serii, i napotkał problemy z dostępnymi wtedy narzędziami komunikacyjnymi, takimi jak Skype czy Mumble.
Discord, początkowo rozwijany jako narzędzie do wspólnego grania, z czasem stał się platformą wykorzystywaną przez różne grupy: graczy, hobbystów i profesjonalistów. Subskrypcje Nitro i inne opcje personalizacji pomogły aplikacji stać się stabilną finansowo, utrzymując równowagę między darmowymi a płatnymi funkcjami.
Chociaż Discord jest kojarzony głównie z komputerami i urządzeniami mobilnymi, jego funkcjonalność została rozszerzona na konsole, takie jak Xbox i PlayStation, oferując m.in. czat głosowy i śledzenie gier. Platforma wspiera także gry stołowe, wprowadzając oficjalne wsparcie dla usługi Roll20.
Wszystko jednak zaczęło się od miłości do Final Fantasy XI… czy to nie przewrotne?