Europejscy regulatorzy zwrócili się do Google z prośbą o dodatkowe informacje na temat tajnego, już zakończonego partnerstwa reklamowego z Meta, właścicielem Instagrama i Facebooka. Partnerstwo to naruszało zasady dotyczące traktowania osób niepełnoletnich w internecie, jak podaje Financial Times.

W sierpniu śledztwo przeprowadzone przez FT ujawniło, że Google wspierało Meta w tajnym projekcie marketingowym skierowanym do użytkowników YouTube’a w wieku od 13 do 17 lat. YouTube należy do Alphabetu, spółki macierzystej Google, a projekt miał na celu promowanie Instagrama. Porozumienie to, które początkowo objęło Stany Zjednoczone, miało być rozszerzone na cały świat.

Mimo to urzędnicy Komisji Europejskiej nadal badają tę współpracę i przekazali zgromadzone informacje regulatorom, którzy zastanawiają się, czy podjąć dodatkowe działania.

fot: pixabay

Instagram szkodliwy dla nieletnich?

W październiku Komisja Europejska nakazała prawnikom Alphabetu zebranie i przeanalizowanie danych, prezentacji, wewnętrznych czatów oraz e-maili związanych z kampaniami reklamowymi.

„Zabezpieczenia, które stosujemy w celu ochrony nastolatków, takie jak zakaz personalizacji reklam, są wiodące w branży i nadal działają” – powiedział rzecznik Google w przesłanym e-mailu. Firma przeprowadziła również zaktualizowane szkolenia wewnętrzne, aby upewnić się, że jej zespoły sprzedażowe są świadome obowiązujących zasad i zabezpieczeń technicznych.

Google wprowadza ograniczenia dotyczące kierowania reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób poniżej 18 roku życia. Wcześniej w tym roku Meta wprowadziła ulepszone funkcje prywatności i kontroli rodzicielskiej dla Instagramowych kont użytkowników poniżej 18 roku życia.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner