Od debiutu w 2005 roku YouTube przeszedł bardzo długą drogę. Z prostego serwisu do udostępniania wideo przekształcił się w potężną platformę medialną, która obecnie jest centrum rozrywki nie tylko na telefonach i komputerach, ale i na telewizorach.

Według Kurta Wilmsa, dyrektora zarządzającego aplikacją YouTube na telewizory, użytkownicy na całym świecie w tym roku streamowali na telewizorach ponad miliard godzin treści dziennie. Co ważne, nie tylko sposób oglądania, ale również to, co widzowie wybierają, odgrywa kluczową rolę.

Treści sportowe cieszyły się ogromnym wzrostem popularności: czas ich oglądania zwiększył się o ponad 30% w 2024 roku. Widzowie chętnie korzystali z YouTube, by śledzić pomeczowe wywiady i skróty wydarzeń sportowych. Również programy dla dzieci zyskały na popularności, ale największym zaskoczeniem roku okazał się inny rodzaj treści.

Podcasty, które początkowo były formatem audio, przekształciły się w formę wideo, zyskując ogromną publiczność. Widzowie korzystający z telewizorów obejrzeli ponad 400 milionów godzin podcastów miesięcznie. Twórcy treści coraz częściej stosują podejście multimedialne, łącząc obraz i dźwięk, by angażować odbiorców. Jak zauważył Wilms, podcasty przyciągają widzów podobnie jak dawniej programy typu talk-show.

Dynamiczny wzrost oglądalności w salonach to efekt intensywnych działań YouTube. W 2024 roku liczba wideo w jakości 4K, dostosowanych do nowoczesnych telewizorów, wzrosła o ponad 35%. Wilms podkreślił też, że o 30% zwiększyła się liczba twórców, którzy większość swoich przychodów generują dzięki treściom oglądanym na telewizorach.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner