Usprawnienie procesu sprzedaży – dzięki CRM jest możliwe

Prowadzisz własną działalność i zastanawiasz się, jak usprawnić proces sprzedaży? Zależy Ci na wypracowaniu zysków i jednocześnie chcesz utrzymać wysoki poziom obsługi klienta? Oprogramowanie CRM jest właśnie dla Ciebie! Narzędzie wspierające proces customer relationship management pomoże w osiągnięciu powyższych celów. W tym artykule sprawdzisz, jak zwiększyć przychody firmy i zyskać szerokie grono zadowolonych klientów.

Dane w jednym miejscu = lepsza organizacja pracy

Zapewne nie raz spotkałeś się z sytuacją, podczas której nie mogłeś odnaleźć istotnych dla Ciebie informacji na temat konkretnych klientów. Bardzo często zdarza się bowiem, że przedsiębiorstwa posiadają kilka lub nawet kilkanaście baz danych – inne informacje gromadzi dział handlowy, inne dział prawny czy administracyjny. Dzięki wdrożeniu systemu CRM, wszelkie niezbędne dane będziesz miał na wyciągnięcie ręki. Archiwizacja najważniejszych informacji na temat kontrahentów i ich centralizacja w jednym miejscu ułatwi organizację pracy Twoich pracowników. Kontakt z klientem znacznie się skróci a forma komunikacji będzie dopasowana do ich potrzeb i preferencji.

Bazy ofert do modyfikacji = komunikacja dopasowana do klienta

Indywidualne podejście do klienta to klucz do sukcesu każdego przedsiębiorstwa. Ciężko jednak przy tak dużej ilości obowiązków każdego kontrahenta traktować ze szczególnym wyróżnieniem i poziom obsługi dostosowywać do jego wymagań. System CRM umożliwia szybką i sprawną modyfikację szablonów ofert czy wiadomości tak, aby każdy klient poczuł się zaopiekowany także po finalizacji transakcji. Monitoring komunikacji, możliwość ustawienia lejków sprzedażowych, filtry wyszukiwania ofert, intuicyjne moduły – takie funkcjonalności oferują programy CRM.

Personalizacja procesu sprzedaży = przewaga nad konkurencją

Jak w praktyce wykorzystać mechanizmy systemu CRM? Personalizując interfejs i dając pracownikom możliwość dopasowania określonych modułów oprogramowania do potrzeb ich stanowiska. Inne potrzeby w zakresie wykorzystania systemu będą mieć handlowcy i osoby na co dzień pracujące z klientem, nieco inne team leaderzy i osoby zarządzające zespołami czy członkowie zarządu. Możliwość dopasowania widoków do potrzeb pracowników znacznie usprawni pracę i ułatwi organizację.

Długofalowe cele = gwarancja sukcesu firmy

Każde przedsiębiorstwo – niezależnie od reprezentowanej branży – powinno mieć wyznaczone strategiczne cele. Nie chodzi jednak o uniwersalne wskaźniki, jak kwota wykraczająca ponad próg rentowności, a o indywidualnie opracowane plany, które powinny uwzględniać potrzeby firmy i działania konkurencji. W takim zakresie oprogramowanie CRM okazuje się niezbędne. Analiza przedwdrożeniowa pozwoli na zaplanowanie długofalowych celów, których realizacja przyczyni się do optymalizacji procesu sprzedaży, a tym samym zwiększenia przychodów firmy i zyskania szerokiego grona zadowolonych klientów.

Materiał opracowany we współpracy z https://esticrm.pl/.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner