Działania z zakresu SEO to obecnie jedna z najpopularniejszych metod promowania firm w internecie. W usługach z tego zakresu specjalizują się agencje SEO, których działalność skupia się głównie na działaniach związanych z widocznością firmowych stron w wyszukiwarkach. Wiele firm decyduje się jednak połączyć ich działalność z usługami z zakresu SEM, oferowanymi z kolei przez agencje SEM, które koncentrują się na działaniach marketingowych w wyszukiwarkach. Sprawdźmy, na czym polega działalność obu agencji i dlaczego warto korzystać ze wsparcia ich obu!
SEO, czyli Search Engine Optimization
SEO to skrót od angielskiego Search Engine Optimization. Działania z tego zakresu obejmują wszystko, co związane ze zwiększeniem widoczności firmowej strony w wyszukiwarkach, a więc pozycjonowanie na określone słowa kluczowe, podniesienie pozycji strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google, a także wzrost liczby odwiedzin na stronie.
Usługi z zakresu SEO są oferowane przez agencje SEO, które koncentrują się głównie na działaniach mających na celu poprawę widoczności strony w Google oraz zapewnienia jej znaczącego wzrostu odwiedzin. Pozycjonowanie strony samo w sobie jest długofalowym i złożonym procesem, który obejmuje nie tylko działania on-site, czyli dotyczące samej witryny, ale także off-site, które realizowane są poza stroną www.
Do działań z zakresu SEO, które świadczą agencje SEO, zalicza się m. in. audyt techniczny strony, optymalizacja witrynny pod kątem aktualnych wymogów, dobór odpowiednich słów i fraz kluczowych, działania z zakresu content marketingu, czyli marketingu treści i UX, czyli User Experience, a także linkbuiding zewnętrzny oraz w obrębie witryny.
Zakres działalności agencji SEO jest więc dość szeroki i złożony, jego głównym celem jest natomiast zwiększenie widoczności strony firmowej w wyszukiwarce. Profesjonalnie realizowane działania z zakresu SEO są kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy w internecie, a oferowane przez nią produkty i usługi mają szansę trafić do szerszego grona odbiorców. Bez wsparcia agencji SEO byłoby to niemożliwe do osiągnięcia.
SEM, czyli Search Engine Marketing
Oprócz agencji SEO w świecie marketingu internetowego prężnie działają także agencje SEM. Wbrew pozorom, ich działalność różni się od pracy agencji SEO. Agencje SEM zajmują się głównie marketingiem w wyszukiwarkach, ale zakres ich działalności jest znacznie szerszy – obejmuje bowiem także pozycjonowanie wraz z PPC (Pay Per Click). W związku z tym wiele osób sądzi, że agencje SEM specjalizują się głównie w płatnej reklamie w wyszukiwarkach, podczas gdy agencje SEO zajmują się reklamą darmową. Nie jest to jednak do końca prawda, gdyż SEM swoim zakresem obejmuje również działania z zakresu SEO.
Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby działalność obu agencji była łączona z korzyścią dla firmy, na co decyduje się coraz więcej firm. Na rynku nie brakuje także podmiotów, które świadczą usługi zarówno z zakresu SEO, jak i SEM, co świetnie pokazuje, że obydwie formy marketingu internetowego można ze sobą z powodzeniem zestawiać – z istotną korzyścią dla firmy, jej lepszej widoczności w sieci oraz wzrostu zysków sprzedażowych.