Wykorzystanie sprawdzonych zewnętrznych specjalistów przy projektowaniu produktu cyfrowego tak, by najlepiej odpowiadał potrzebom jego odbiorcy to dziś optymalne rozwiązanie. Po pierwsze dlatego, że efekt finalny będzie odpowiadał potrzebom użytkowników, a po drugie jest to oszczędność finansów dla firmy.
UX – User Experience – to inaczej ogólne doświadczenie użytkownika, jeśli chodzi o produkt cyfrowy. Składają się na nie: interakcje z produktem cyfrowym, jego odbiór, a także reakcja na strukturę umieszczonych informacji. UI za to (User Interface) to dziedzina zajmująca się przekładaniem teorii (czyli doświadczeń odbiorcy) na praktykę (czyli projektowanie produktu cyfrowego pod te wymogi). UX design (UX designer) zajmuje się więc tworzeniem projektu, a UI jego wdrażaniem. Korzystając z opcji outsourcing, UI-UX mamy w pakiecie.
Outsourcing UX – na czym polega
UX design to zaprojektowanie produktu cyfrowego w oparciu o szereg badań. Znaczącą rolę w tym procesie odgrywa także psychologia i wiedza z zakresu UI designu. Dlatego też osoba odpowiedzialna za UX design musi się charakteryzować dużą wszechstronnością. W trakcie procesu tworzenia są też wykorzystywane profesjonalne narzędzia metryczne. Gdy korzystamy z usług zewnętrznych w tej kwestii (outsourcing UX) zawsze przeprowadzane są przed działaniami UI/UX szczegółowe badania i audyt. Wynika to z tego, że UX design musi być ściśle dostosowany do celów i potrzeb klienta/użytkownika, a także do rodzaju produktu cyfrowego. Każde działanie w ramach UI/UX musi więc uwzględniać kwestie indywidualne.
Outsourcing UX – zalety
Decydując się na outsourcing UX, przede wszystkim zyskujemy usługi doświadczonego zespołu, który projektując produkt cyfrowy, oprze swoje działania o specjalistyczną wiedzę, zaproponuje badania mające znaleźć strefy do poprawy i będzie trzymał rękę na pulsie w kwestii konwersji. Produkt będzie skrojony ściśle na miarę naszej branży i wykonany pod konkretną specyfikację z zachowaniem estetyki i zasad UX. Zewnętrzni specjaliści to doświadczenie uzyskane podczas wielu współprac, a ono również pozwala na uniknięcie błędów podczas tworzenia produktu cyfrowego. Outsourcing UX to w końcu oszczędność firmowych funduszy na zatrudnienie na stałe profesjonalisty w tej dziedzinie czy też przeznaczenie ich na szkolenia pracowników, które, by przyniosły efekty, wymagają również doświadczenia niemożliwego do zdobycia z dnia na dzień.
Outsourcing UX to elastyczność, wiedza i doświadczenie bardzo pomocne w tworzeniu projektu cyfrowego, który będzie ściśle odpowiadał danym celom.