Przeglądarka Chrome będzie niedługo bogatsza o kilka ciekawych funkcji bazujących na AI. Jedna z nich pomoże w zakupach online umożliwiając zestawienie ze sobą kilku podobnych produktów. Sztuczna inteligencja zajmie się stworzeniem opisu dla każdego z nich, co ułatwi porównanie.

Chrome dla komputerów otrzyma nowe funkcje, które mogą okazać się przydatne w codziennym wyszukiwaniu. W dobie sztucznej inteligencji chyba nikogo nie zdziwi fakt, iż będą one napędzane właśnie przez AI. Pierwsza z nowości dotyczyć będzie automatycznego odnajdywania informacji na temat widzianego przedmiotu. W ciągu następnych kilku dni wypuszczana będzie aktualizacja, która doda do przeglądarki Chrome na komputery Obiektyw Google. Dzięki temu użytkownicy będą mogli w łatwy sposób wybierać rzeczy, które zobaczą w sieci, wyszukiwać je i zadawać związane z nimi pytania. Wszystko to pozostając na tej samej karcie przeglądarki. Przy krawędzi otworzy się zwyczajnie dodatkowe okienko.

Aby skorzystać z obiektywu Google w przeglądarce Chrome trzeba będzie wybrać ikonę funkcji znajdującą się na pasku adresu. Następnie wystarczy już tylko kliknąć lub przeciągnąć obiekt, na temat którego chcemy uzyskać informacje. Do włączenia funkcji można również wykorzystać prawy przycisk myszy lub menu (w postaci 3 kropek).

Porównanie produktów w Chrome dzięki AI
Źródło: Google

Kolejna z nadchodzących funkcji ułatwi zakupy online. Ściślej mówiąc pomoże w samym wyborze produktów. Google nazywa tę nowość „Tab compare”. Nie będzie już trzeba przechodzić między różnymi kartami w celu znalezienia cen czy recenzji. Tab compare przedstawi wygenerowane przez AI opisy produktów z różnych kart w jednym miejscu. Za przykład Google użyło wyszukiwanie przenośnego głośnika. Dzięki nowej funkcji Chrome będzie mógł stworzyć dodatkową kartę, gdzie w postaci tabelki zestawione będą interesujące nas modele. Znajdą się w niej takie szczegóły jak cena, specyfikacja, oceny czy krótki opis. Tab compare ma być dostępne w ciągu kilku następnych tygodni począwszy od Stanów Zjednoczonych.

Trzecia, ostatnia z nowych funkcji będzie dotyczyć historii wyszukiwania. Chrome, jak i praktycznie wszystkie inne przeglądarki, daje nam możliwość sprawdzenia, kiedy i na jakie strony wchodziliśmy w przeszłości. Często jednak wyszukanie interesującej nas witryny, którą odwiedziliśmy dłuższy czas temu może zająć trochę czasu. Właśnie dlatego do Chrome zmierza funkcja, która pozwoli w bardziej naturalny sposób wyszukać w historii odpowiednią stronę. Za sprawą sztucznej inteligencji Chrome będzie w stanie przetwarzać zapytania w języku naturalnym. Możliwe jest zadanie pytania w stylu „Jaki sklep z meblami przeglądałem 3  dni temu?”. Funkcja ta będzie w pełni opcjonalna i będzie istnieć możliwość jej wyłączenia. Również ta nowość będzie wprowadzana w ciągu następnych tygodni zaczynając od USA.

Dzięki sztucznej inteligencji Chrome stanie się niedługo jeszcze bogatszą w ciekawe narzędzia przeglądarką.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner