Od debiutu w 2015 roku Discord rozwinął się jako platforma komunikacyjna, obsługując różnorodne społeczności, od graczy po profesjonalistów. Chociaż aplikacja znajduje szerokie zastosowanie, jej korzenie tkwią w graniu, a narzędzie to zostało zaprojektowane głównie do ułatwiania czatu głosowego w trakcie rozgrywek.

Na Tokyo Game Show 2024 współzałożyciel Discorda, Stanislav Vishnevsky, opowiedział o początkach aplikacji. Vishnevsky wyjaśnił, że pomysł stworzenia Discorda narodził się z jego potrzeby poprawy komunikacji w grze online.

W trakcie studiów grał regularnie w Final Fantasy XI, pierwsze MMORPG z tej serii, i napotkał problemy z dostępnymi wtedy narzędziami komunikacyjnymi, takimi jak Skype czy Mumble.

Discord, początkowo rozwijany jako narzędzie do wspólnego grania, z czasem stał się platformą wykorzystywaną przez różne grupy: graczy, hobbystów i profesjonalistów. Subskrypcje Nitro i inne opcje personalizacji pomogły aplikacji stać się stabilną finansowo, utrzymując równowagę między darmowymi a płatnymi funkcjami.

Chociaż Discord jest kojarzony głównie z komputerami i urządzeniami mobilnymi, jego funkcjonalność została rozszerzona na konsole, takie jak Xbox i PlayStation, oferując m.in. czat głosowy i śledzenie gier. Platforma wspiera także gry stołowe, wprowadzając oficjalne wsparcie dla usługi Roll20.

Wszystko jednak zaczęło się od miłości do Final Fantasy XI… czy to nie przewrotne?

 

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner