Ford wprowadził pierwszy system SYNC w 2007 roku, umożliwiając obsługę połączeń telefonicznych bez użycia rąk oraz korzystanie z poleceń głosowych. W najnowszych wersjach modeli Kuga i Puma, Ford oferuje udoskonalony system SYNC 4 wspomagany dużym dotykowym ekranem.
Nowe wersje Forda Pumy i Kugi przeszły modernizację stylistyczną i technologiczną. Oprócz wydajniejszych układów napędowych oba modele wyposażone są w system SYNC 4 w standardzie. Puma ma 12-calowy ekran dotykowy, a Kuga 13,2-calowy. System oferuje również bezprzewodowe aktualizacje map nawigacji i oprogramowania.
Kluczowe funkcje SYNC 4
- SYNC 4 to najnowsza generacja systemu multimedialnego Forda, który charakteryzuje się zaawansowanym rozpoznawaniem poleceń głosowych, stale aktualizowanym dzięki połączeniu z chmurą. Umożliwia to wygodne korzystanie z funkcji takich jak nawigacja, odtwarzanie muzyki czy wykonywanie połączeń bez użycia rąk.
- Dzięki dwukrotnie większej mocy obliczeniowej niż jego poprzednik, SYNC 4 działa szybciej i korzysta z algorytmów uczenia maszynowego, które uczą się nawyków kierowcy, oferując bardziej trafne sugestie i szybsze odpowiedzi.
- System obsługuje również bezprzewodowe połączenia z telefonami, umożliwiając korzystanie z Android Auto i Apple CarPlay bez konieczności podłączania kabli. Ekran systemu jest na tyle elastyczny, że można jednocześnie korzystać z jego innych funkcji.
Wirtualny asystent Alexa
- Dzięki systemowi SYNC 4 najnowsze modele Kuga i Puma są wyposażone w integrację z wirtualnym asystentem Alexa od Amazon. Użytkownicy mogą korzystać z szerokiego zakresu poleceń, takich jak odtwarzanie muzyki, nawigacja, czy sterowanie klimatyzacją.
- Dzięki integracji z Alexą kierowcy mogą również zdalnie sterować urządzeniami smart home, na przykład włączając światła w domu lub uruchamiając zmywarkę, za pomocą prostych poleceń głosowych.
Ford SYNC 4 to nowoczesny system, który znacząco podnosi komfort i funkcjonalność użytkowania najnowszych modeli Kuga i Puma, czyniąc je jeszcze bardziej atrakcyjnymi dla technologicznie zaawansowanych kierowców.