InPost wprowadza terminalne płatnicze, dzięki którym zapłacicie za produkt bezpośrednio u kuriera

InPost przy współpracy z Mastercard wyposażył 2,5 tysiąca swoich kurierów w zbliżeniowe mobilne terminale płatnicze (tzw. mPOS-y). Dzięki temu firma zapewnia klientom możliwość płacenia za przesyłkę kartą płatniczą lub telefonem u wszystkich swoich kurierów na terenie całego kraju. W efekcie odbiorcy mogą przyjmować paczki „za pobraniem” bez korzystania z gotówki, co ułatwia i przyspiesza płatność, a także sprawia, że jest ona bezpieczniejsza.

„Jesteśmy jedną z pierwszych firm kurierskich która wprowadza płatności kartą u wszystkich kurierów, płatność kartą jest szybsza i łatwiejsza, nie trzeba pamiętać o posiadaniu gotówki aby zapłacić za przesyłkę za pobraniem. To kolejne z zapowiadanych w tym roku wdrożeń, które mają ułatwić naszym klientom korzystanie w usług InPost i tym samym zwiększyć ich zasięg. Warto zauważyć, że dzięki wprowadzanym sukcesywnie innowacjom tylko w ubiegłym roku wolumen przesyłek kurierskich InPost wzrósł o 405%” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer, właściciela marki InPost.

Kurierzy InPost zostali wyposażeni w 2,5 tysiąca nowoczesnych, przenośnych terminali płatniczych Ingenico ICM122. Agentem rozliczeniowym tego jednego z największych wdrożeń typu mPOS w Polsce, jest firma eCard.

Nasze badania potwierdzają, że dla kupujących online najważniejsze jest, żeby płacenie było wygodne i szybkie, tak jak same e-zakupy. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z InPost w celu wyposażenia kurierów firmy w terminale płatnicze. Dzięki temu konsumenci, którzy wybiorą płatność za pobraniem, będą mogli dokonać wygodnej i bezpiecznej bezgotówkowej transakcji z użyciem technologii zbliżeniowej, do której zalet zdążyli się już przyzwyczaić” – powiedziała Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Płatność za przesyłkę u kuriera InPost wygląda tak samo, jak w sklepach stacjonarnych. Można ją zrealizować za pomocą dowolnej karty płatniczej, tradycyjnej lub zbliżeniowej, bądź też telefonu z odpowiednią aplikacją obsługującą zbliżeniowe płatności mobilne (bankową lub Android Pay). Kartę lub telefon należy zbliżyć do terminala, a w przypadku kwot powyżej 50 zł – dodatkowo wpisać na terminalu numer PIN karty.

Z nowej opcji bezgotówkowych płatności skorzystają przede wszystkim odbiorcy przesyłek. Dzięki terminalom zbliżeniowym mogą dokonać płatności w kilka do kilkunastu sekund. Nie muszą mieć przy sobie gotówki czy szukać bankomatu, gdy kurier dostarczy im przesyłkę.

Z podniesionego poziomu bezpieczeństwa i szybkości transakcji skorzystają też sami kurierzy. Dzięki błyskawicznemu przyjęciu płatności zdążą dostarczyć większą liczbę paczek w tym samym czasie. Co bardzo istotne, nie będą też nosili przy sobie tak dużych ilości gotówki, jak do tej pory, dzięki czemu będą mniej narażeni na próby kradzieży.

Zapotrzebowanie na usługi kurierskie dynamicznie rośnie, głównie ze względu na coraz większą popularność e-commerce. Specyfiką polskiego rynku jest jednak to, że za zakupy online konsumenci wyjątkowo często płacą gotówką. Zgodnie z zeszłorocznym „Badaniem otwartości polskich konsumentów na innowacyjne metody płatności” na zlecenie Mastercard, aż 22% kupujących online wybiera opcję za pobraniem. Od teraz korzystając z tej metody będą mogli zapłacić również bezgotówkowo.

Źródło: InPost, MasterCard

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner