Jak skutecznie dotrzeć z kampanią SMS-ową do najbardziej zainteresowanych użytkowników?

Jak wynika z raportu UKE, tylko w samym 2014 roku 51,9 mld SMS-ów zostało wysłanych przez użytkowników sieci komórkowych w Polsce. Wraz z szybkim rozpowszechnianiem się SMS-ów w komunikacji i co za tym idzie, zwiększeniem możliwości monetyzacji ruchu w mobile marketingu, na rynku w Polsce zaczęły pojawiać się różne marketingowe zastosowania SMS-ów. W ostatnim czasie na rynku pojawiły się także dwa kolejne rozwiązania, które umożliwiają połączenie „świata SMS-ów” z telefonem, e-mailem oraz Internetem, a wszystko to odbywa się w czasie rzeczywistym.

 

Niewiele jest w Polsce firm, które posiadają własną kilkumilionową bazę użytkowników z aktualnymi numerami telefonów komórkowych, a do tego zgodę na kontakt z nimi drogą SMS-ową do realizacji celów marketingowych innych podmiotów. Zazwyczaj kampanie SMS-owe kojarzą się na rynku z przeprowadzaniem wysyłki do bazy użytkowników danej firmy, w celu poinformowania ich o pewnym zdarzeniu, np. o wizycie u lekarza, o promocji, o stanie konta. Agencja zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow także umożliwia wysyłkę SMS-ową, ale – w przeciwieństwie do innych podmiotów na rynku – do utworzonej przez siebie 2,3 mln bazy użytkowników.

Posiadamy jedną z największych, obok operatorów komórkowych, baz SMS-owych w Polsce oraz stosowne zgody użytkowników na wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną na zlecenie reklamodawców. Dzięki naszym rozwiązaniom technologicznym, bazodanowym i marketingowym możemy dowolnie personalizować i targetować każdą kampanię SMS-ową pod kątem płci, wieku, adresu zamieszkania czy operatora telekomunikacyjnego. Rozliczamy się w modelach efektywnościowych CPL, CPC i modelu wizerunkowym CPM. Oferujemy również retargetowanie behawioralne i kontekstowe, np. pod kątem zainteresowania produktem albo urodzin użytkownika. Jest to nasza odpowiedź na potrzebę skutecznego reklamowania się drogą SMS-ową na smartfonach – wyjaśnia Marcin Kostecki, prezes agencji ClickQuickNow.

SMS-y to jedna z najpopularniejszych usług, oferowanych w abonamencie przez operatorów sieci komórkowych na całym świecie. To właśnie za sprawą krótkich, 160-znakowych wiadomości tekstowych, agencja zintegrowanego performance marketingu ClickQuickNow opracowała dwa skuteczne sposoby dotarcia do najbardziej zainteresowanych użytkowników swojej bazy. – W przypadku naszych kampanii SMS-owych umożliwiamy reklamodawcom precyzyjne dotarcie z reklamą do użytkowników naszej bazy na dwa sposoby: dzięki rozwiązaniu inboundu i m-mailingu.

W inboundzie użytkownik, który otrzymuje wiadomość SMS, oddzwania do naszego inhouse Contact Center, aby dowiedzieć się więcej, np. czego dotyczy dana reklama. W m-mailingu z kolei użytkownik klika w link, który przekierowuje go na naszą responsywną stronę internetową, na której jest zamieszczona kreacja HTML reklamodawcy. Dzięki temu użytkownik otrzymuje zawsze pełną treść reklamy drogą SMS-ową i w zależności od wyboru typu kampanii, możemy albo wypełnić za jego zgodą formularz kontaktowy, albo podczas rozmowy telefonicznej wysłać mu wiadomość e-mail, aby mógł on złożyć zamówienie lub wypełnić wniosek. W m-mailingu użytkownik po kliknięciu w kreację HTML sam może wypełnić formularz kontaktowy albo złożyć zamówienie na responsywnej stronie internetowej reklamodawcy na smartfonie – dodaje Marcin Kostecki, pomysłodawca obu rozwiązań w CQN.

 

SMS ma tę przewagę nad e-mailem, że dociera bezpośrednio na telefon użytkownika. Użytkownik nie musi logować się na pocztę, aby odczytać treść wiadomości. Dodatkowo użytkownik sam inicjuje kontakt zwrotny, ponieważ albo oddzwania albo klika, więc nie jest to rozwiązanie inwazyjne, tylko dobrowolne i świadome.

Statystyki pokazują, że wyniki w kampaniach e-mailingowych z roku na rok spadają. Budżety reklamodawców są alokowane do innych mediów. Za dużo jest firm na rynku, które wysyłają e-maile do tych samych użytkowników portali. Istnieją sposoby przeciwdziałania dalszym spadkom, ale dostęp do e-maili użytkowników jest zbyt duży i zbyt łatwy. Odwrotnie sytuacja wygląda w przypadku kampanii SMS-owych: na rynku mało jest firm, które oferują w mobile marketingu takie usługi jak CQN. Zrozumiałe jest więc, że skuteczność tego kanału komunikacyjnego jest dzięki temu bardzo wysoka, co potwierdzają zresztą wszystkie nasze dotychczasowe realizacje kampanii SMS-owych – argumentuje Marcin Kostecki.

Źródło: ClickQuickNow

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner