Liberty Global, spółka matka UPC Polska, ogłosiło wyniki na koniec 2014 r. UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych: telewizji, internetu i telefonii, w czwartym kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększało sprzedaż usług cyfrowych. Na koniec grudnia ub. roku UPC Polska miało 1 437 400 klientów, którzy korzystali z 2 755 000 usług (RGU*).
- Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU telewizji cyfrowej, internetu i telefonii zarówno w porównaniu do III kwartału 2014 r., jak i rok do roku;
- Wprowadzona została innowacyjna platforma Horizon i usługa MyPrime Filmy i Seriale;
- UPC Polska postawiło na mobilność i swobodę korzystania z usług, rozwijając aplikację UPC Phone i wprowadzając aplikację Horizon Go oraz usługę UPC Wi-Free;
- W wyniku przejęcia lokalnych operatorów UPC konsolidowało rynek i inwestowało w zwiększanie zasięgu swoich usług;
- UPC postawiło na dalszy rozwój sieci sprzedaży, otwierając pierwsze salony i punkty obsługi w galeriach handlowych;
- Ramiro Lafarga został nowym prezesem UPC Polska.
W czwartym kwartale liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła do 918 800, czyli o 16 000 w porównaniu do stanu na koniec III kwartału 2014 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 27 100, do poziomu 997 200, a telefonii – o 12 000 i wyniosła 556 400. Klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC, w efekcie czego liczba odbiorców wypieranej przez technologię cyfrową telewizji analogowej wyniosła 282 600. Na koniec czwartego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła łącznie o 46 300 do 2 755 000. Łączna liczba klientów wyniosła 1 437 400, co oznacza wzrost w ciągu kwartału o 16 800.
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, do poziomu 82,6 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z dostępu do internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej, a potrójną usługę wybrało już 34,3 proc. klientów. W porównaniu do czwartego kwartału 2013 roku liczba RGU telewizji cyfrowej wzrosła o 70 500, internetu o 81 300, a telefonii o 34 600.
Swoboda korzystania z usług
W ramach udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go klienci UPC Polska zyskali dostęp do mobilności i wieloekranowości – aplikacja umożliwia oglądanie ulubionych programów telewizyjnych i korzystanie z biblioteki VoD na trzech urządzeniach mobilnych jednocześnie, także poza domem. To kolejny krok w budowaniu mobilnego dostępu do usług. UPC Polska cały czas rozwija aplikację UPC Phone, pozwalającą korzystać z taryfy telefonu stacjonarnego na smartfonie, a w kwietniu udostępniło usługę UPC Wi-Free czyli sieć 600 000 hotspotów, udostępnianych przez udostępnianych przez modemy klientów.
Horizon – telewizja nieskończonych możliwości
Rok 2014, a czwarty kwartał w szczególności, stały pod znakiem platformy Horizon, innowacyjnej usługi, łączącej telewizję z interaktywnością internetu. Po udostępnionej w maju aplikacji Horizon Go, w czwartym kwartale UPC wprowadziło na rynek dekoder Horizon, który łączy w sobie telewizję, Internet i telefonię. Usługa pozwala klientom UPC na korzystanie z atrakcyjnych funkcji m.in. dostępu na ekranach TV do mediów społecznościowych takich jak Facebook, YouTube i Twitter, personalizację oferowanych treści na podstawie preferencji użytkownika, oraz m.in. możliwość nagrywania do czterech programów jednocześnie. W tym samym czasie UPC udostępniło klientom nową usługę My Prime Filmy i Seriale – katalog ponad 1000 filmów, odcinków seriali oraz bajek, dostępnych
bez limitu, na żądanie w ramach stałej opłaty miesięcznej.
UPC konsoliduje rynek i otwiera punkty obsługi w centrach handlowych
UPC Polska kontynuowało konsolidację rozdrobnionego rynku kablowego, by zapewnić skalę do innowacji. W maju 2014 roku UPC Polska przejęło operatora Telco Lublin, obejmującego swoim zasięgiem ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W listopadzie UPC Polska zwiększyło zasięg usług w Grodzisku, Milanówku i Otwocku, a w grudniu przejęło spółkę Azart-Sat, operatora telekomunikacyjnego, działającego w województwie dolnośląskim i opolskim, a dostarczającego internet, telefon oraz telewizję. Klienci operatora korzystają z blisko 19 tys. usług.
Wraz z przejęciem Telco Lublin UPC Polska rozpoczęło inwestowanie w salony i punkty sprzedaży położone w centrach handlowych. W 2014 roku w centrach handlowych powstało dziewięć nowych salonów i punktów sprzedaży UPC, a plan na ten rok to łącznie 50 takich placówek.
Większy wybór cyfrowych treści
W 2014 roku UPC włączyło wiele kolejnych kanałów, m.in. ID HD, Polsat Film HD, TV Puls HD, Tele5 HD, Stopklatka HD, a także Muzo TV i Disco Polo Music, a w samym tylko czwartym kwartale: Fokus TV HD, Filmbox Arthouse HD i Filmbox Action. Na koniec IV kwartału liczba oferowanych kanałów wyniosła 155, w tym 53 w jakości HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp do pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do bibliotek VoD – MyPrime Filmy i Seriale oraz UPC NA ŻADANIE z ponad 5000 programami, w tym ponad połowy bezpłatnie. W sierpniu abonenci Telewizji Cyfrowej UPC mogli też wykupić m.in. dostęp do FIVB Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn Polska 2014 w najatrakcyjniejszej cenie na rynku.
Ramiro Lafarga, prezes UPC Polska, powiedział:
Rok 2014 był dla UPC Polska rokiem przełomowych innowacji, takich jak wprowadzenie platformy Horizon, która oferuje dostęp do unikatowych funkcji i bogactwa cyfrowej telewizji, w tym ofert na życzenie jak MyPrime Filmy i Seriale. UPC kontynuowało strategię rozwoju mobilności swoich usług, wprowadzając m.in. Horizon Go, aplikację pozwalającą na oglądanie telewizji na urządzeniach mobilnych, także w zasięgu sieci darmowych hotspotów UPC Wi-Free. Wierzę, że nowoczesna sieć, oferująca najlepszej jakości internet i nowe produkty, wraz z działaniami zorientowanymi na zwiększanie satysfakcji klientów będą istotnymi czynnikami dalszego rozwoju UPC w kolejnych latach.
Internet od UPC szybki i konkurencyjny cenowo
Dzięki stałym inwestycjom w rozwój, obecnie w zasięgu najnowocześniejszej sieci UPC Polska znajduje się ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które mogą korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s i 300 Mb/s (w ofercie dla biznesu). Dzięki temu UPC Polska przyczynia się aktywnie do wypełnienia celów Europejskiej Agendy Cyfrowej w zakresie dostępu do szerokopasmowego internetu. Usługa świadczona przez UPC Polska została uznana w marcu przez Urząd Komunikacji Elektronicznej za najbardziej konkurencyjną na rynku, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny. Jak przyznało UKE w przypadku dostępu o przepływności do 60 Mb/s najkorzystniejsza oferta – UPC – ze średnim kosztem 61,25 zł jest o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s internet UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) również okazał się najkorzystniejszą ofertą na rynku – różnica cenowa do najdroższego konkurenta wyniosła aż 78 proc. na korzyść UPC.
Wsparcie dla biznesu i edukacji
UPC Polska jest aktywnym uczestnikiem i wspiera rozwój gospodarki cyfrowej opartej na wiedzy. Dlatego realizuje program dla przedsiębiorców z globalnymi ambicjami Think Big. We wrześniu, pod hasłem „We share your passion for business”, ruszyła II edycja programu.
Także we wrześniu Akademia e-Seniora UPC, projekt edukacji cyfrowej osób w wieku 50+, znalazł się wśród „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” opublikowanym przezForum Odpowiedzialnego Biznesu. UPC Polska było też partnerem raportów i analiz – w Brukseli zaprezentowało raport „Cyfrowa przyszłość Polski – fundamenty rozwoju konkurencyjnej gospodarki w dobie globalizacji” przygotowany dla UPC Polska przez Amarach Research i Deloitte. W czerwcu zaprezentowano rekomendacje do raportu „Konkurencyjna Polska” – publikacji przygotowanej przez zespół pod kierownictwem prof. Jerzego Hausnera. Jej partnerem były UPC Polska oraz Konfederacja Lewiatan.
* RGU – Revenue Generatung Unit – liczba sprzedanych usług