Meta, właściciel takich gigantów jak Facebook i Instagram, zamierza wprowadzić do swoich sieci społecznościowych boty i „postacie” generowane przez sztuczną inteligencję (AI). Celem jest zwiększenie zaangażowania użytkowników i podtrzymanie popularności platform.

Meta pracuje nad szeregiem narzędzi AI, które pozwolą użytkownikom tworzyć boty na Instagramie i Facebooku. Boty te mogłyby naśladować osobowość użytkowników i wchodzić w interakcje z innymi osobami. Firma ma nadzieję, że takie rozwiązania przyciągną młodszych użytkowników, dla których AI staje się coraz bardziej atrakcyjne.

Według Connora Hayesa, wiceprezesa ds. generatywnej AI w Meta, te boty będą funkcjonować podobnie do zwykłych kont użytkowników, mając fałszywe biografie i zdjęcia profilowe, a także tworząc treści generowane przez modele AI.

Obecnie narzędzia AI Meta są dostępne w USA, ale firma planuje ich rozszerzenie na inne rynki. Hayes podkreślił, że setki tysięcy postaci AI zostało już stworzonych, choć większość z nich pozostaje prywatna, co może świadczyć o ograniczonym zaufaniu twórców do tej technologii jako skutecznego narzędzia zwiększania zaangażowania.

Krytycy ostrzegają przed ryzykiem związanym z potencjalnym nadużyciem treści generowanych przez AI. Becky Owen, ekspertka ds. innowacji w agencji Billion Dollar Boy i była szefowa zespołu twórców w Meta, zauważyła, że fałszywe konta mogą być wykorzystywane do rozpowszechniania dezinformacji, jeśli platformy nie wprowadzą odpowiednich zabezpieczeń.

Jak widać, gdy jest się dostatecznie bogatym, można zacząć robić portal społecznościowy bez ludzi, oni tylko przeszkadzają i mają pretensje.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner