Meta, Snapchat i TikTok, czyli giganci social mediów, którzy na co dzień ze sobą rywalizują i nie biorą jeńców, nieoczekiwanie połączyli siły. Robią to jednak w słusznej sprawie, która musi jednoczyć obie strony barykady.
Meta, do której należy Facebook i Instagram, a także Snapchat oraz TikTok powołały do życia program Thrive, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się treści zachęcających do samookaleczenia albo samobójstwa. Niestety tego rodzaju materiały są problemem dla mediów społecznościowych i jednocześnie wyzwaniem dla firm prowadzących takie serwisy. Thrive umożliwia trójce korporacji wysyłanie sobie nawzajem ostrzeżeń o naruszających regulamin treściach.
Chodzi tu głównie o treści zachęcające użytkowników do samookaleczenia albo popełnienia samobójstwa. Thrive jest tworzony we współpracy z Mental Health Coalition, organizacją charytatywną, która twierdzi, że działa na rzecz usunięcia stygmatyzacji wokół dyskusji na temat zdrowia psychicznego.
Meta Platforms zapewnia infrastrukturę techniczną stojącą za Thrive, która umożliwia „bezpieczne udostępnianie sygnałów”.
Co ciekawe jest używane to samo rozwiązanie co w przypadku Lantern, który ma pomóc w walce z wykorzystywaniem dzieci w Internecie.
Według wykresów Meta firma podejmuje działania w odniesieniu do milionów treści dotyczących samobójstw i samookaleczeń co kwartał. W ostatnim kwartale przywróciła około 25 000 z tych postów, większość z nich po odwołaniu się użytkowników od decyzji.