Castor na polu walki.
Mionix Castor łączy się z komputerem cienkim i elastycznym przewodem, jego średnica wynosi tylko ok. 3mm, przez co wydaje się wiotki i delikatny. Testowana mysz to urządzenie typu plug&play, ale aby w pełni wykorzystać dostępne w Castorze możliwości, należy pobrać ze strony producenta odpowiednie oprogramowanie. Aktualna wersja oprogramowania nosi nr 1.44. Wszystkie ustawienia zapisywane są w pamięci myszki, więc po dokonaniu niezbędnych zmian nie musimy korzystać z uruchomionego oprogramowania.
Menu oprogramowania podzielono na pięć zakładek:
- MOUSE SETTINGS: umożliwia programowanie przycisków, zmianę wartości pollig rate
w zakresie (125-1000Hz), czy zmianę poziomu akceleracji. - SENSOR PERFORMANCE: można tu ustawić poziom dpi przełączany przyciskiem na myszce, zakres(50-10000). Uzyskujemy także możliwość wyboru poziomu LOD, jak również bardzo rozbudowanego zakresu kontroli predykcji. Ciekawą funkcją dostępną w tej zakładce jest kontrola powierzchni „Surface Quality Analyzer Tool” narzędzie to powie nam, czy powierzchnia, na której pracujemy nadaje się do użytku.
- COLOR SETTINGS: odpowiada za podświetlenie gryzonia.
- MACRO SETTINGS jak sama nazwa wskazuje odpowiada za tworzenie makr. SUPPORT: wszelkie niezbędne informacje związane z produktem, sterowniki, pomoc.
Po dobraniu odpowiednich ustawień przyszedł czas na testy w grach: Wiedźmin 3, Mass Effect Andromeda i Tom Clancy’s The Division. We wszystkich tych tytułach myszka spisywała się bardzo dobrze. Sensor działał bardzo dobrze, podobnie jak przyciski czy rolka. Opóźnienie kliknięcia było właściwie niezauważalne. Gdyby jeszcze ten kształt Castora bardziej pasował do mojej dłoni …
W testach syntetycznych potwierdziło się to, że mam do czynienia z produktem z najwyższej półki.
- Interpolacja występuje przy dpi powyżej 5000, wtedy to oprogramowanie zaczyna sztucznie dodawać piksele. Przy maksymalnym dpi 10000 dodawany jest co drugi piksel.
- Prędkość maksymalna oznacza jak szybko można przesuwać myszką by ruch został prawidłowo odczytany.
Myślę, że nie ma tu żadnego zaskoczenia . Można wykonywać maksymalnie szybkie ruchy bez obawy, że ruch nie zostanie rozpoznany. Przy okazji można stwierdzić, że polling rate „jest bliskie zadanemu 1000Hz.
- Predykcja, to zdolność przyciągania wskaźnika podczas szybkich ruchów do osi X lub Y. Im wyższy poziom predykcji tym kreski wychodzą prostrze.
W przypadku Castora predykcja nie występuje. Jednak dla osób, które wymagają od „gryzonia” powyższej funkcji, istnieje możliwość jej włączenia w oprogramowaniu.
Jittering, do wartości 5000 dpi praktycznie nie występuje.