Tesla zaprezentowała odświeżoną wersję SUV-a Model Y, przeznaczoną na rynek chiński oraz inne kraje regionu Azji i Pacyfiku. Jest to pierwsza istotna aktualizacja modelu od momentu jego premiery w 2020 roku.

Nowy Model Y trafi do pierwszych klientów już w marcu w Chinach i wybranych krajach sąsiednich. Na razie nie wiadomo, kiedy odświeżona wersja pojawi się w Europie i USA, jednak na podobną aktualizację Modelu 3 w 2023 roku czekano około czterech miesięcy.

Zmiany w Modelu Y, wewnętrznie nazywane „Juniper”, obejmują:

  • Nowy design przodu pojazdu – ostrzejsze linie, mniej zaokrąglony wygląd;
  • Światła w stylu Cybertrucka – z przodu pojawia się świetlna listwa, a z tyłu ciągłe oświetlenie pod wzniesieniem klapy bagażnika, określane przez Teslę jako „pierwsze tego typu tylne światła panelowe”;
  • Nowoczesne wnętrze – ambientowe podświetlenie wnętrza w różnych kolorach, elektrycznie regulowane tylne siedzenia, ekran dotykowy dla pasażerów tylnej kanapy oraz lepsze wyciszenie kabiny.

Tesla twierdzi, że poprawiono również zawieszenie, a samochód jest nieco lżejszy, co pozwala na uzyskanie kilku dodatkowych mil zasięgu. Nowy Model Y ma teraz bardziej przypominać konkurencyjne chińskie pojazdy elektryczne, które zdobywają rynek i wywołują wojny cenowe, odbierając Tesli udział w sprzedaży.

Firma zapowiada także premierę tajemniczego nowego modelu jeszcze w tym roku, jednak wbrew oczekiwaniom, nie będzie to samochód za 25 tysięcy dolarów – obietnica, którą Elon Musk porzucił na rzecz innych strategii cenowych.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner