Netflix ogłosił ambitne plany rozszerzenia swojego katalogu gier, które obejmują ponad 80 tytułów w fazie produkcji. Firma zamierza wypuszczać co najmniej jeden nowy tytuł miesięcznie.
Większość nowych gier będzie oparta na popularnych programach Netflixa i sklasyfikowana jako „Historie Netflixa” – poinformowała firma w swoim najnowszym raporcie zysków. Obecnie platforma streamingowa oferuje kilka „interaktywnych gier fabularnych” opartych na swoich markach, takich jak Perfect Match, Virgin River i Too Hot To Handle 3. W planach są także interaktywne gry fabularne bazujące na takich serialach jak Emily in Paris i Selling Sunset.
Netflix konsekwentnie buduje bazę gier
„Do tej pory wprowadziliśmy na rynek ponad 100 gier. Widzieliśmy, co działa, a co nie. Udoskonalamy nasz program, aby robić więcej tego, co działa, z ponad 80 grami w fazie rozwoju. Jednym z kluczowych elementów jest łączenie naszych użytkowników z grami opartymi na ich ulubionych programach Netflixa” — powiedział Ted Sarandos, współdyrektor generalny Netflix. Sarandos dodał, że interaktywne gry fabularne są łatwiejsze do stworzenia i że firma pracuje nad tytułami opartymi na takich programach jak Emily in Paris i Selling Sunset.
Od wprowadzenia gier w 2021 r. Netflix oferuje subskrybentom bezpłatny dostęp do rosnącej biblioteki tytułów. Gry można znaleźć w aplikacji Netflix w kategorii gier mobilnych lub wyszukiwać je bezpośrednio w App Store lub Play Store.
Netflix niedawno zatrudnił Alaina Tascana na stanowisko nowego prezesa ds. gier. Tascan wcześniej zajmował się rozwojem gier w Epic Games i pracował z takimi tytułami jak Fortnite, Lego Fortnite, Rocket League i Fall Guys.