Netflix poinformował, że jego subskrybenci spędzają średnio dwie godziny dziennie korzystając z platformy, a oglądalność w gospodarstwach domowych wzrosła w porównaniu z zeszłym rokiem, wynika z raportu za trzeci kwartał 2024 roku.

Serwis osiągnął imponujące wyniki finansowe, raportując 9,83 miliarda dolarów przychodów oraz 2,91 miliarda dolarów zysku operacyjnego. Dodatkowo Netflix zyskał około 5 milionów nowych subskrybentów, co daje łącznie 282,7 miliona użytkowników na całym świecie (około połowa nowych użytkowników, którzy dołączyli w trzecim kwartale, wybrała plan z reklamami).

W nadchodzących miesiącach platforma ma w planach emisję takich hitów, jak drugi sezon Squid Game, finałowy sezon Arcane oraz animowany film o Wiedźminie.

Netflix zapowiedział również, że od 2025 roku przestanie ujawniać kwartalne dane dotyczące liczby subskrybentów. W miarę jak serwisy streamingowe zwiększają przychody z reklam i innych usług, takich jak współdzielenie kont, wzrost liczby subskrybentów staje się mniej istotnym wskaźnikiem. Mimo to Netflix nie spodziewa się, że reklamy staną się jego głównym źródłem przychodów w przyszłym roku.

Niedawno Netflix rozszerzył swoją ofertę o transmisje na żywo, w tym WWE Monday Night Raw oraz bokserski pojedynek Mike Tyson vs. Jake Paul, który odbędzie się w przyszłym miesiącu. Platforma znacznie zwiększyła również swoją bibliotekę gier, oferując coraz więcej treści użytkownikom. Przy takich dochodach i takim tempie, konkurencja naprawdę ma się czego obawiać.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner