Kupując sprzęty do gospodarstwa domowego, często kierujemy się jak najniższą ceną. W końcu nie raz można trafić na prawdziwe okazje, dzięki którym koszt jest niższy nawet o kilkadziesiąt procent. Niejednokrotnie zachęceni atrakcyjną, nie zastanawiamy się skąd sprzedawca bierze swój towar, czy to bezpieczny zakup. Co jeśli urządzenie ulegnie awarii?
Niewiadome źródło
Wielu sprzedawców, proponuje klientom urządzenia, pochodzące z zakupów wewnątrz wspólnotowych zwanych często „prywatnym importem”. Produkty oferowane z pominięciem lokalnych dystrybutorów niejednokrotnie nie posiadają instrukcji obsługi w języku polskim oraz wsparcia serwisowego. Urządzenia pochodzące z rynku niemieckiego lub czeskiego nie są w Polsce objęte gwarancją. Dopiero w sytuacji awarii, lub konieczności wymiany Konsument dowiaduje się o sytuacji w jakiej się znalazł. Sprzedawcy często wprowadzają Konsumenta w błąd informując, że otrzyma świadczenie gwarancyjne w naszym kraju mimo, że zakupiony produkt nie posiada polskiej karty gwarancyjnej.
Skutki braku oryginalnej gwarancji
Brak instrukcji, dowodu zakupu i karty gwarancyjnej jest naruszeniem praw Klienta i skutkuje pozbawieniem obsługi serwisowej w kraju. Najczęściej również przedstawiciel lub dystrybutor nie przyjmuje odpowiedzialności za stan, kompletność, dostępność części i akcesoriów urządzeń sprzedawanych przez nieautoryzowanych sprzedawców.
Dlatego zanim kupisz, sprawdź, czy urządzenie wyposażone jest w kartę gwarancyjną obowiązującą na terenie Polski. Pozwoli to uniknąć problemów, jeśli w zakupionym sprzęcie wystąpiłaby awaria.
Źródło: VAX