Nvidia HairWorks to nowa technologia „realistycznych włosów” w grach

Nvidia zaprezentowała swój odpowiednik AMD TressFX, który ma za zadanie przybliżyć nam realny wygląd włosów w grach. Nvidia HairWorks, bo właśnie o tym rozwiązaniu mowa znalazła zastosowanie już w Wiedźminie 3: Dzikiego Gonu i listopadowym hicie – Call of Duty: Ghosts.

Różnica między TressFX a HairWorsk tkwi w szczegółach i tu przemawia na korzyść technologia od Nvidii. HairWorks  korzysta bowiem z interfejsu DirectCompute, gdzie użytkownicy GeForce’ów jak i Radeonów, będą mogli na równi wykorzystać dobrodziejstwa technologii bez spadku wydajności, jak do tej pory było w ofercie od AMD (TressFX działało również na kartach Nvidii, ale pojawiał się spadek wydajności).

Poniżej zapraszamy do zapoznania się z plikami wideo, które prezentują nowe rozwiązanie Nvidia HairWorks.

[youtube id=”MskSXO3Mx4c” width=”600″ height=”350″]

Źródło: Nvidia, youtube

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner