Nvidia zaprezentowała swój odpowiednik AMD TressFX, który ma za zadanie przybliżyć nam realny wygląd włosów w grach. Nvidia HairWorks, bo właśnie o tym rozwiązaniu mowa znalazła zastosowanie już w Wiedźminie 3: Dzikiego Gonu i listopadowym hicie – Call of Duty: Ghosts.
Różnica między TressFX a HairWorsk tkwi w szczegółach i tu przemawia na korzyść technologia od Nvidii. HairWorks korzysta bowiem z interfejsu DirectCompute, gdzie użytkownicy GeForce’ów jak i Radeonów, będą mogli na równi wykorzystać dobrodziejstwa technologii bez spadku wydajności, jak do tej pory było w ofercie od AMD (TressFX działało również na kartach Nvidii, ale pojawiał się spadek wydajności).
Poniżej zapraszamy do zapoznania się z plikami wideo, które prezentują nowe rozwiązanie Nvidia HairWorks.
[youtube id=”MskSXO3Mx4c” width=”600″ height=”350″]
Źródło: Nvidia, youtube