Studio Amblin, założone przez Stevena Spielberga, nabyło w kwietniu 2024 roku prawa do pomysłu na film o wojnie pomiędzy Coca-Colą i Pepsi. Film, roboczo zatytułowany „Cola Wars”, skupi się na rywalizacji tych dwóch gigantów branży napojów gazowanych, która miała miejsce w połowie lat 80. XX wieku. Był to czas, gdy walka o dominację na rynku osiągnęła kulminacyjny moment, a obie marki prześcigały się w kreatywnych kampaniach reklamowych i strategiach marketingowych.

Za scenariusz filmu odpowiadają Jason Shuman, twórca serialu „Lakers: Dynastia zwycięzców”, oraz Ben Queen, scenarzysta dwóch ostatnich części animowanej serii „Auta”. Produkcją zajmą się Judd Apatow oraz Steven Spielberg, co zapowiada wyjątkową opowieść o jednej z najbardziej znanych wojen marketingowych w historii.

Jednym z najgłośniejszych wydarzeń tej rywalizacji była słynna reklama Pepsi z udziałem Michaela Jacksona. Podczas jednej z prób doszło do nieszczęśliwego wypadku, kiedy włosy Jacksona zapaliły się w wyniku awarii technicznej.

fot: pixabay

Coca-Cola vs. Pepsi

Wojna pomiędzy Coca-Colą a Pepsi to jeden z najbardziej znanych przykładów rywalizacji marek. Coca-Cola powstała w 1886 roku i szybko stała się liderem na rynku napojów gazowanych. Pepsi, założona w 1898 roku, od zawsze starała się rzucić wyzwanie swojemu większemu rywalowi. W latach 80., podczas tzw. „Pepsi Challenge”, Pepsi próbowała udowodnić, że jej napój smakuje lepiej, co wywołało intensywną konkurencję reklamową.

W 2023 roku Coca-Cola była najlepiej sprzedającą się marką napojów na świecie, od wielu lat przewyższając Pepsi pod względem sprzedaży. Film o ich rywalizacji może okazać się niesamowitą lekcją marketingu i historii kultury popularnej.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner