Pozycjonowanie to potrzebny proces, który umożliwia nam sprawniejsze pozyskiwanie potencjalnych klientów z organicznych wyników wyszukiwania Google. Jak powinien wyglądać i dlaczego warto go przeprowadzić?
- Czym jest pozycjonowanie?
- Pozycjonowanie WordPress – czy różni się od zwykłego SEO?
- Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu strony?
Czym jest pozycjonowanie?
Podobnie jak w przypadku sklepów stacjonarnych, marki i firmy funkcjonujące w sieci również muszą zadbać o swoją rozpoznawalność i pozycję w branży, w której działają. W przypadku strony internetowej przejawia się to przede wszystkim poprzez pozycję, jaką zajmujemy na liście wyników wyszukiwań Google po wpisaniu odpowiedniej frazy. Im wyżej się znajdujemy, tym większa szansa na to, że użytkownik kliknie akurat w nasz link, i tym samym zapozna się z naszą ofertą. Działania, które mają na celu doprowadzić nas jak najwyżej, to właśnie pozycjonowanie. Składa się na nie część techniczna, czyli dbanie o stan naszej witryny i jej sprawne działanie, oraz wizualna, czyli layout, ogólny wygląd oraz wszystkie treści, jakie umieszczamy na jej łamach.
Pozycjonowanie WordPress – czy różni się od zwykłego SEO?
Chociaż proces ma ten sam cel, pozycjonowanie WordPress jest nieco inne od strony opartej na innym kodzie. Jeżeli korzystamy z WordPressa, automatycznie zyskujemy dostęp do wielu darmowych wtyczek i narzędzi, jak na przykład yoast SEO, które ułatwiają nam zadanie. Nadal jednak część pracy musimy wykonać samodzielnie. Do tej kategorii zaliczymy przede wszystkim włączenie indeksacji, zadbanie o przyjazne dla odbiorcy nazwy url, dbanie o kwestie techniczne i płynność działania strony, czy też w końcu dostarczenie materiałów pod SEO z odpowiednimi frazami kluczowymi. Będzie nam więc trochę łatwiej, niż w przypadku autorskiej witryny, jednak nadal musimy zadbać o prawidłowy przebieg całego procesu.
Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu strony?
Decydując się na wprowadzenie SEO musimy pamiętać, że jest to proces wymagający systematyczności i uwagi z naszej strony. Umieszczane na stronie treści powinny być atrakcyjne nie tylko dla algorytmów wyszukiwarki, ale także dla ludzkiego odbiorcy – w końcu naszym celem nie jest tylko pozyskanie wejścia na stronę, ale przede wszystkim zainteresowanie potencjalnego klienta naszą ofertą. Jeżeli sami nie potrafimy sobie poradzić z zadaniami, jakie stawia przed nami pozycjonowanie, warto podjąć współpracę ze specjalistami w tej dziedzinie. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zrobiliśmy wszystko, co możliwe, aby nasza strona osiągnęła sukces.