Rząd USA planuje wprowadzenie nowych regulacji mających na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych, szczególnie w odniesieniu do dużych SUV-ów i pickupów.
W ostatnich latach liczba wypadków z udziałem pieszych gwałtownie wzrosła, co częściowo jest spowodowane zmianami w konstrukcji pojazdów. Przykładem może być badanie, które wykazało, że wzrost wysokości maski pojazdu o zaledwie 10 cm (4 cale) prowadzi do 28-procentowego wzrostu liczby śmiertelnych wypadków z udziałem pieszych.
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) ogłosiła, że planuje wprowadzenie nowych standardów bezpieczeństwa, które mają zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych w wypadkach z udziałem pieszych. Proponowane zmiany będą obowiązywać wszystkie pojazdy o masie poniżej 10 000 funtów (4 536 kg), co obejmuje większość SUV-ów i pickupów, takich jak Hummer EV.
Nowe regulacje opierają się na globalnym standardzie technicznym (GTR 9), który jest już stosowany w wielu krajach. Większość samochodów osobowych sprzedawanych w USA spełnia te normy, ale pickupy i duże SUV-y, które stanowią znaczną część amerykańskiego rynku, będą musiały przejść pewne zmiany konstrukcyjne, aby spełnić nowe wymogi.
Nowy standard wprowadzi testy z użyciem symulowanych uderzeń, które mają na celu ocenę wpływu pojazdów na pieszych – zarówno dzieci, jak i dorosłych. Testy te będą sprawdzały, jak różne obszary maski samochodu reagują na uderzenia przy prędkości 40 km/h (25 mph), co ma na celu odwzorowanie rzeczywistych warunków drogowych.
Zmiany te mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa zarówno pasażerów pojazdów, jak i pieszych, oraz zmniejszenie liczby ofiar wypadków. Samochody posiadające maski na niższej wysokości mają to zapewnić.