Irytującym aspektem kultury TikToka (oraz Instagramu i X) jest udostępnianie klipów z filmów lub seriali bez podania ich źródła. Użytkownicy często nie oznaczają tytułu, co zmusza widzów do pytania w komentarzach, skąd pochodzi dany fragment. TikTok postanowił to zmienić, wprowadzając nową funkcję o nazwie TikTok Spotlight.

Gdy platforma wykryje odpowiedni klip, automatycznie doda link do strony z informacjami na temat filmu lub serialu, z którego pochodzi. Strona zawierać będzie podstawowe informacje o źródle klipu, takie jak streszczenie, listę aktorów, oficjalne konta oraz inne TikToki związane z tym tytułem. Użytkownicy będą mogli również dowiedzieć się gdzie obejrzeć dany film lub serial, oraz jak kupić bilety, jeśli film jest jeszcze w kinach.

Wiele wskazuje na to, że TikTok Spotlight przyniesie duże korzyści dla wytwórni filmowych. TikTok stał się kluczowym elementem ich strategii marketingowych, a nowa funkcja umożliwi lepsze dotarcie do zainteresowanych użytkowników. Wiemy także, że właściciele licencji zyskają także dostęp do analiz zaangażowania użytkowników, by lepiej wiedzieć co przyciąga ich uwagę.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner