Irytującym aspektem kultury TikToka (oraz Instagramu i X) jest udostępnianie klipów z filmów lub seriali bez podania ich źródła. Użytkownicy często nie oznaczają tytułu, co zmusza widzów do pytania w komentarzach, skąd pochodzi dany fragment. TikTok postanowił to zmienić, wprowadzając nową funkcję o nazwie TikTok Spotlight.
Gdy platforma wykryje odpowiedni klip, automatycznie doda link do strony z informacjami na temat filmu lub serialu, z którego pochodzi. Strona zawierać będzie podstawowe informacje o źródle klipu, takie jak streszczenie, listę aktorów, oficjalne konta oraz inne TikToki związane z tym tytułem. Użytkownicy będą mogli również dowiedzieć się gdzie obejrzeć dany film lub serial, oraz jak kupić bilety, jeśli film jest jeszcze w kinach.
Wiele wskazuje na to, że TikTok Spotlight przyniesie duże korzyści dla wytwórni filmowych. TikTok stał się kluczowym elementem ich strategii marketingowych, a nowa funkcja umożliwi lepsze dotarcie do zainteresowanych użytkowników. Wiemy także, że właściciele licencji zyskają także dostęp do analiz zaangażowania użytkowników, by lepiej wiedzieć co przyciąga ich uwagę.