TP-Link Archer VR600 – test routera VDSL/ADSL

Szybka konfiguracja i panel administratora.

Konfiguracja TP-Linka jest prosta i przebiega szybko. Cały proces składa się z pięciu etapów, które dzielą nas od łączności ze światem. Pierwszym krokiem jest wybranie z listy operatora, z którego usług korzystamy. Dalej jesteśmy proszeni o wpisanie nazwy użytkownika oraz hasła (czyli passów od Neostrady). Następnie mamy możliwość wyłączenia pasm sieci 2.4 GHz/5 GHz oraz ustawiamy hasła dostępu do sieci WIFI. Po poprawnym wprowadzeniu danych nastąpi próba połączenia się z Internetem i wyświetli się podsumowanie.

Panel administratora utrzymany w biało-niebieskim tonie, z nutą zieleni jest przyjazny dla oka. W górnej belce mamy do wyboru podstawowe oraz zaawansowane ustawienia routera. Tuż obok znajduje się lista z dostępnymi językami (Polski, Niemiecki, Angielski, Włoski, Rosyjski, Turecki) oraz przyciski „Wyloguj” oraz „Restartuj”.

Podstawowe ustawienia przypisano do ośmiu kategorii:

  1. Mapa sieci – tutaj mamy podgląd na urządzenia korzystające z zasobów sieci.
  2. Internet – zawierają się tutaj dwa pierwsze etapy szybkiej konfiguracji, a więc wybór dostawcy i wpisywanie passów + możliwość zmiany VPI/VCI.
  3. Sieć bezprzewodowa – jak wyżej, tyle, że dotyczy trzeciego kroku szybkiej konfiguracji.
  4. Sieć dla gości – możemy pozwolić gościom na dostęp do sieci lokalnej, WIFI, udostępnianych zasobów.
  5. Ustawienia USB:
  • Ustawienia udostępniania –możemy udostępniać pliki znajdujące się na nośnikach danych  podłączając je do routera przez port USB.
  • Serwer druku – opcja umożliwiająca korzystanie z drukarki przez każdy komputer współpracujący z routerem.
  • Ustawienia 3G/4G – do VR600 możemy podłączyć modem 3G/4G i wykorzystać go jako hot-spot.
  1. Kontrola rodzicielka – mamy możliwość dodania sprzętu, z którego korzysta nasza pociecha w celu ochrony przed niepożądanymi treściami.
  2. IPTV – dzięki tej opcji mamy możliwość podłączenia dekodera i udostępniania transmisji na zasadzie streamingu.

Zaawansowane ustawienia są rozwinięciem powyższych opcji:

  1. Stan – w formie tabelek pokazywane są informacje na temat stanu pracy sieci (LAN, WIFI).
  2. Tryb pracy (routera) – modem/router DSL, router 3G/4G, router bezprzewodowy.
  3. Sieć – znajdują się tutaj m.in. ustawienia LAN, DSL, DNS, IPv6.
  4. IPTV – było.
  5. Sieć bezprzewodowa – wybór zabezpieczeń, tryb pracy (B/G/N), wybór kanału oraz szerokości (20/40 MHz), moc transmisji, konfiguracja WPS, filtrowanie MAC oraz inne zaawansowane ustawienia.
  6. Sieć dla gości – było.
  7. Przekierowywanie portów.
  8. Ustawienia USB – było.
  9. Kontrola rodzicielka – było.
  10. Kontrola przepustowości – tzw. QoS, najprościej mówiąc, sterowanie prędkością internetu, podział łącza.
  11. Kontrola dostępu – możemy przypisać urządzenie do białej lub czarnej listy. W tym drugim przypadku nie będziemy mogli dostać się za jego pomocą do panelu admina.
  12. Narzędzia systemowe – ustawienia czasu, diagnostyka, aktualizacja firmware, zapis ustawień.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner