Techland zapowiada przeniesienie gry „Hellraid” na silnik graficzny następnej generacji oraz ogłasza wprowadzenie nowych mechanik rozgrywki. „Hellraid” zostanie wydany na konsole PlayStation 4 i Xbox One oraz PC, a już jesienią zadebiutuje w ramach Steam Early Access.
Od czasu ogłoszenia prac nad „Hellraidem”, tytuł ten nieustannie rozrastał się dzięki doświadczeniu zespołu i ewoluował zgodnie z uwagami graczy. Choć gra pozostaje wierna formule First-Person Co-op Slashera, twórcy zdecydowali się dodać nowe mechaniki rozgrywki oraz oprzeć całość na najnowocześniejszej technologii.
„Hellraid” oferuje trzy zróżnicowane tryby rozgrywki. W Story Mode gracze podejmują się próby odparcia inwazji sił piekielnych, a także poznają historię głównego bohatera oraz jego przeklętego od dziesięcioleci rodu. Mission Mode oferuje bardziej zręcznościową rozgrywkę i koncentruje się na osiąganiu najwyższych wyników, łączeniu ataków w jak najdłuższe kombinacje oraz rywalizacji w rankingach. Z kolei Arena Mode to brutalna walka o przetrwanie przeciwko hordom przeciwników, która wymaga zarówno wytrzymałości, jak i właściwego dopasowania taktyki do sytuacji. Wszystkie tryby rozgrywki dostępne będą zarówno dla jednego gracza, jak i w kooperacji dla 2 do 4 osób.
Gracze rozpoczną przygodę od stworzenia bohatera, którego w trakcie gry będą mogli dozbrajać elementami pancerza i ubioru oraz akcesoriami takimi jak magiczne amulety. Rezygnacja z podziału umiejętności między klasy postaci umożliwi swobodne łączenie zdolności należących do ścieżek walki, magii i zręczności. Gracze stworzą w ten sposób łowcę demonów idealnie dopasowanego do ich stylu rozgrywki.
Ekipa Techlandu rozwinęła także system walki, który pozwala teraz używać broni jedno i dwuręcznych, tarcz, magii oraz broni dystansowych. Dzięki unikalnym stylom walki dla poszczególnych typów oręża, możliwości blokowania, wyprowadzania kontrataków oraz umiejętnościom uników i doskoków, walka wręcz w „Hellraidzie” staje się jeszcze bardziej złożona i emocjonująca. Z kolei walka magiczna oferuje szeroki wachlarz czarów ofensywnych, a także zaklęcia defensywne i leczące. Rozgrywkę uatrakcyjnią interaktywne elementy otoczenia, system ulepszania broni, zniszczalne obiekty oraz pułapki środowiskowe.
Wszystkie te możliwości przydadzą się w starciach z zaawansowaną sztuczna inteligencją przeciwników, którzy na bieżąco dostosowują taktykę do poczynań gracza.
Obecnie „Hellraid” przenoszony jest na Chrome Engine 6, najnowszą wersję autorskiego silnika Techlandu, która napędza również grę „Dying Light”. Nowa technologia umożliwia wprowadzenie szeregu usprawnień, takich jak implementacja fizycznego modelu oświetlenia, rozbudowanie lokacji czy uszczegółowienie modeli postaci. Gra zyska także bardziej realistyczne animacje i efekty cząsteczkowe oraz algorytmy sztucznej inteligencji na miarę następnej generacji.
[youtube id=”RismLtyJOrc” width=”600″ height=”350″]
Dzięki nowym mechanikom rozgrywki i najnowocześniejszej technologii, „Hellraid” czyni milowy krok naprzód. Jednocześnie Techland pragnie ogłosić, że pełna wersja gry trafi jednocześnie na konsole nowej generacji Xbox One i PlayStation 4 oraz PC w 2015 roku.
Dodatkowo już jesienią 2014 roku „Hellraid” wydany zostanie w ramach Steam Early Access dając graczom dostęp do wczesnej wersji gry i umożliwiając im współtworzenie finalnego produktu.
Źródło: Techland