Newralgiczne segmenty gospodarki muszą oferować zatrudnionym w nim pracownikom maksimum bezpieczeństwa oraz pewną łączność z centralą firmy, a także między sobą nawzajem. Technologia IP-DECT, na której bazują rozwiązania Ascom, jest tańsza i prostsza we wdrożeniu niż alternatywne Wi-Fi, ale przede wszystkim oferuje stabilniejsze połączenie bez zakłóceń czy odbić.
Możemy sobie wyobrazić zawody, w których konieczność dodzwonienia się czy poinformowania innej osoby o nagłym zdarzeniu jest nie tylko na przysłowiową wagę złota, ale wręcz decyduje o życiu czy śmierci. Lekarze, pielęgniarki, pracownicy przemysłowi w strefie zagrożenia czy pracownicy ochrony prowadzący interwencję – wyposażeni w jeden z profesjonalnych telefonów z przemysłowej serii Ascom (d81, d62, d41), bez trudu powiadomią o zaistniałej niespodziewanie sytuacji, wezwą pomoc i zapobiegną nieszczęśliwemu wypadkowi.
– To bardzo istotne, aby pracownik wykonujący odpowiedzialne zadanie w miejscu odosobnienia miał komfort psychiczny, jaki daje mu niezawodny sprzęt. Technologia IP-DECT zapewnia taki komfort, ponieważ połączenie nawiązane za jej pośrednictwem jest bardzo stabilne nawet w obiektach przemysłowych czy trudno dostępnych lokalizacjach. Jakość dźwięku podczas rozmowy jest również wysoka, nawet gdy pracownik używa słuchawek nagłownych. Dodatkową zaletą jest wzmocniona obudowa telefonów Ascom, dzięki czemu są one odporne na upadki. Wbudowany system alarmów z kolei sprawia, że pracownik, który na skutek wypadku pozostaje w bezruchu, ma szansę na ratunek za sprawą aktywowanego automatycznie alarmu – wyjaśnia Rafał Szajczyk, Product Manager marki Ascom w firmie KONTEL, która jest wyłącznym dystrybutorem przemysłowych rozwiązań tej marki w Polsce.
Wdrożenie systemów łączność Ascom jest korzystne także z punktu widzenia przedsiębiorców. Rozwiązanie to bowiem ma budowę modularną, co oznacza, że jest dostosowane do wielkości i potrzeb konkretnej firmy, a w przyszłości może być rozbudowywane. Co więcej jest ono kompatybilne z systemami innych dostawców. Każda stacja bazowa IP-DECT może obsłużyć osiem rozmów jednocześnie, a cały system może maksymalnie liczyć 2000 stacji bazowych, co daje niezawodną łączność nawet 10 000 telefonów. Technologia ta pozwala na wdrożenie również na tych obszarach, gdzie nie ma sieci IP, ponieważ brama IP-DECT umożliwia pracę stacji bazowych na kablach 1.5 kilometra.
Telefonia IP-DECT jest także bardzo atrakcyjna z punktu widzenia zarządzania. Administrator systemu poprzez system Centralnego Zarządzania może z jednego miejsca aktualizować oprogramowanie wszystkich telefonów podpiętych do systemu, ale też dzięki określonym szablonom dokonywać modyfikacji w obrębie konkretnych grup użytkowników, np. personelu szpitalnego. Zdalne zarządzanie oznacza nie tylko wygodę, ale także oszczędność czasu i kosztów dojazdu technika, co w skali roku może być znaczącym punktem po stronie zaoszczędzonych wydatków.
Źródło: KONTEL