Apple podczas prezentacji iPhone’a 16, podkreśliło, że wszystkie modele z tej serii będą wspierać gry AAA, a nie tylko droższe wersje Pro, jak miało to miejsce w zeszłym roku.
Dzięki nowemu procesorowi A18 iPhone 16 oferuje o 30% szybszy CPU i o 40% wydajniejszy GPU w porównaniu do iPhone’a 15. Oznacza to, że sprzęt ten jest teraz w stanie obsługiwać gry takie jak Death Stranding: Director’s Cut, Assassin’s Creed Mirage, Resident Evil 4 i Resident Evil: Village, które wcześniej były dostępne tylko na iPhone’ach Pro.
Nowy iPhone 16 wspiera również ray tracing, co pozwala na bardziej realistyczną grafikę w grach. Apple dodaje, że nawet podstawowa wersja iPhone’a 16 poradzi sobie z wysokobudżetowymi, wymagającymi tytułami.
Apple potwierdziło także, że nowy system operacyjny iOS 18 zadebiutuje 16 września, wprowadzając „tryb gry”, który minimalizuje aktywność innych aplikacji w tle, poprawiając płynność gier oraz responsywność kontrolerów. Ceny iPhone’a 16 zaczynają się od 3999 złotych za model ze 128 GB pamięci i 6,1-calowym ekranem.