Sony wybrało AMD jako producenta procesorów i chipów graficznych dla PlayStation 6, jak donosi Reuters. Decyzja została podjęta m.in. ze względu na to, by zachować wsteczną kompatybilność z PlayStation 5 i PlayStation 4.

Według raportu proces wyboru producenta chipów do PS6 przebiegał w 2022 roku i był bardzo intensywny. AMD pokonało w nim rywali takich jak Intel i Broadcom. Jednym z kluczowych czynników była marża zysków, której Intel zażądał za każdą sprzedaną jednostkę. Innym ważnym aspektem, który przeważył na korzyść AMD, była możliwość zachowania kompatybilności z poprzednimi konsolami Sony, co ogranicza potencjalne problemy techniczne.

AMD projektowało zarówno procesory, jak i układy graficzne dla PlayStation 4 i 5. Kontynuacja współpracy z AMD ma na celu zapewnienie płynnego przejścia między generacjami, tak jak to miało miejsce przy przejściu z PS4 na PS5. Dzięki temu użytkownicy PS5 od razu mieli dostęp do tysięcy gier z PS4. Podobna sytuacja może wystąpić z PS6, co zapewniłoby dostępność gier z trzech generacji na jednym urządzeniu.

W przeciwieństwie do tego, PS3 z procesorem opartym na technologii Nvidia (nazwanym „cell”) sprawiał duże problemy, jeśli chodzi o przenoszenie gier na nową generację. Dlatego gry z PS3 na PS5 są dostępne wyłącznie przez cloud gaming w ramach najdroższego stopnia abonamentu PS Plus Premium.

Cykl życia PS4 trwał siedem lat, a PS5 może trwać jeszcze dłużej. Sony poinformowało inwestorów, że obecna generacja konsol jest już w drugiej połowie swojego cyklu życia, a PS6 nie zostanie wydane przed 2028 rokiem. PS5 Pro, które ma zadebiutować w listopadzie w cenie 700 dolarów, może stanowić etap przejściowy między obecną a następną generacją konsol.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner