Nowe wiadomości o projekcie Marathon, od Bungie – czyli twórców serii Destiny i Halo budzą mieszane uczucia. Przede wszystkim w obliczu tego, że wysiłki PlayStation w obszarze gier jako usługi (GAAS) wydają się maleć po porażce, jaką okazał się Concord.

Z tego co już wiemy – obecnie Marathon ma dwie grywalne mapy, które są całkiem dobrze odbierane przez testerów. Mimo to morale zespołu jest niskie, zapewne ze względu na cięcia przeprowadzane przez Sony (do których należy Bungie), oraz słabnącą popularność Destiny 2.

Studio rozważa wprowadzenie gry na rynek z niższą ceną, na poziomie 40 dolarów (tyle samo kosztował Concord). Taki ruch i tak byłby ryzykowny, biorąc pod uwagę dominację gier free-to-play na rynku.


Co ciekawe, Marathon będzie oparać się na klasach postaci, ale bez unikalnych umiejętności bohaterów, jak to było sugerowane wcześniej (czyli nie będzie Hero Shooterem). Czekamy jednak na kolejne pokazy i informacje, bo w obliczu ostatnich branżowych wpadek, przydałaby się historia jakiegoś sukcesu. A skoro za jakiś tytuł bierze się Bungie to są na niego duże szanse.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner