Dyrektor ds. strategii Electronic Arts, Mihir Vaidya, zaprezentował, w jaki sposób EA planuje wspomagać treści tworzone przez użytkowników za pomocą sztucznej inteligencji. Miało to miejsce w koncepcyjnym wideo zatytułowanym „Imagination to Creation”, które zostało pokazane podczas wydarzenia EA’s Investor Day w Nowym Jorku.

Na wideo możemy zaobserwować jak asystent AI, słuchając poleceń graczy generuje im interaktywne mapy i implementuje zasady, na jakich mogą się bawić:

Wygląda to ciekawie, ale chyba każdy ma w głowie kilkanaście pomysłów, które zepsułyby tę technologię. Nigdy nie wiemy, jak AI nas zrozumie – dodatkowo, co ma znaczyć polecenie „make it more epic”? – które jest przecież totalnie nieprecyzyjne i nie musi przedstawiać tego, czego gracze oczekują.

Samo wykorzystanie technologii wydaje się interesujące, na pewno na tyle, by wywrzeć wrażenie na inwestorach (do których konferencja była kierowana). Osobiście nie wierzę, że uda się w ten sposób stworzyć więcej układów mapy niż kilka domyślnych, bez żmudnego tłumaczenia AI co i gdzie przestawić, co sprawi, że zwykły kreator map oddany w ręce użytkowników (z opcją losowania elementów) zrobi to samo, tylko dokładniej i szybciej.

Wydarzenie EA Investor Day to coroczne spotkanie zorganizowane przez Electronic Arts dla inwestorów i analityków finansowych. Jego głównym celem jest przedstawienie strategii firmy, najnowszych osiągnięć oraz planów na przyszłość.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner