Ankieta przeprowadza wśród graczy wykazała, że częściej wolą onioglądać jak ktoś gra w gry na popularnych platformach streamingowych, niż samemu poświęcić czas na granie.
Według badania Midia Research gracze spędzają teraz więcej czasu na oglądaniu swoich ulubionych tytułów na różnych platformach niż na faktycznym graniu w nie. Wykazano, że gracze zazwyczaj spędzają 7,4 godziny tygodniowo na graniu, nieco ponad godzinę mniej niż 8,5 godziny, które spędzają na oglądaniu streamów związanych z grami.
Dane opierają się na ankiecie przeprowadzonej wśród mieszkańców USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Niemiec, Francji, Szwecji, Korei Południowej i Brazylii. Midia twierdzi, że wyniki podkreślają niewykorzystany potencjał wydawców gier w zakresie wprowadzania treści wideo do własnych ekosystemów.
Firma dodaje, że 24% graczy konsolowych/PC i 48% kupujących przedmioty w grach ogląda treści związane z grą co najmniej raz w miesiącu, przy czym ci ostatni są uważani za graczy wydających dużo pieniędzy.
Autorzy raportu uważają, że ten trend jest potencjalnym dodatkowym źródłem dochodu, którego nie dostrzegają twórcy gier, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę na dostępnych platformach streamingowych.
Analitycy uważają, że twórcy oraz wydawcy gier powinni opracować własną platformę konkurującą z YouTubem i Twitchem.
Warto wspomnieć, iż branża gier wideo wygenerowała przychód w wysokości około 196 miliardów dolarów w 2023 roku. Przewiduje się, że do 2028 r. przychody z branży gier osiągną poziom 250 miliardów USD.