STALKER 2: Heart of Chornobyl od GSC Game World okazał się ogromnym sukcesem komercyjnym, mimo początkowych problemów technicznych. Gra sprzedała się w ponad milionie kopii w ciągu 48 godzin (mimo dostępności w abonamencie Xbox Game Pass). Jeden z inwestorów studia potwierdził też, że produkcja zwróciła koszty rozwoju w mniej niż miesiąc od premiery.
Według Maksima Krippy, inwestora GSC Game World, gra sprzedała wystarczającą liczbę kopii, aby stać się rentowną. Choć nie ujawniono dokładnych danych sprzedażowych ani całkowitych kosztów produkcji, oszacowano, że budżet wynosił dziesiątki milionów dolarów. Możliwe, że STALKER 2 jest blisko osiągnięcia wyniku 2 milionów sprzedanych kopii, co byłoby imponującym osiągnięciem, szczególnie biorąc pod uwagę ograniczenia produkcyjne i opóźnienia.
To, że STALKER 2 zwrócił koszty produkcji tak szybko, jest tym bardziej imponujące, jeśli porównać go z innymi dużymi produkcjami. Na przykład „Alan Wake 2” potrzebował ponad roku, aby stać się rentownym.
Studio GSC Game World obecnie skupia się na wydawaniu kolejnych poprawek, które mają rozwiązać zgłaszane przez graczy problemy techniczne. Oczekuje się, że kolejne aktualizacje przyczynią się do dalszej poprawy odbioru gry. Tymczasem STALKER 2 pozostaje przykładem, jak mimo wyzwań i opóźnień można osiągnąć sukces na wymagającym rynku gier.