Stephane Roy to producent kolejnej części Thief, który udzielił wywiadu dla bloga Playstation. Według rozmowy na konsolę Playstation 4 zostanie wykorzystany DualShock 4 i sztuczna inteligencja, którą wykorzystać mają pracujące osoby nad grą.
„DualShocka 4 używamy do świecącego paska i odbijania światła na znajdującym się w interfejsie użytkownika klejnocie – pozwala to nam określić, czy Garrett jest w cieniu, czy też nie.
Touchpad pozwala nam na poprawioną nawigację w menu i wykonywanie pewnych czynności bardziej intuicyjnie.
Mamy skomplikowany model percepcji, który pozwala stworzyć realistyczne sytuacje. Przebywanie w mroku ogranicza oczywiście widoczność gracza, ale to nie wszystko – pozycja gracza, ruchy i odległość zmieniają to, jak sytuację postrzegać będzie AI. (…) Istotny jest też dźwięk, który przyciągnie i zaalarmuje sztuczną inteligencję – gracze będą mogli panować nad dźwiękiem, kontrolując szybkość przemieszczania się, ale nie bez znaczenia pozostanie podłoże, po którym będą się poruszać. To wszystko czyni sztuczną inteligencję [w Thief] realistyczną, ale pozwala też się dobrze bawić. Gracz będzie bowiem mógł odwracać uwagę, unikać i próbować przechytrzyć przeciwnika.” – wypowiedź Roy’a.
[youtube id=”IwgSZPJRUAA” width=”600″ height=”350″]
Według zapowiedzi gra pojawić się na półkach sklepowych 28 listopada 2014 roku.
Źródło: cdaction