Zespół odpowiedzialny za wydawanie gier w firmie Annapurna Interactive zrezygnował, zwalniając się w całości. Partnerzy firmy nie są pewni kto, zajmie się ich tytułami.

Wydawnictwo gier wideo Annapurna Interactive, kierowane przez Megan Ellison, przeżywa kryzys po masowej rezygnacji zespołu. Powodem ma być spór pomiędzy zespołem a właścicielką firmy.

Oddział należący do Megan Ellison, córki miliardera Larry’ego Ellison, stracił cały swój personel w wyniku konfliktu. Nathan Gary, prezes Annapurna Interactive, wraz ze swoim zespołem prowadził negocjacje w celu wyodrębnienia wydawnictwa jako niezależnej jednostki. Jednak kiedy Ellison wycofała się z rozmów, w rezultacie Gary i inni kluczowi pracownicy złożyli wypowiedzenia, co pociągnęło za sobą odejście około 25 osób.

Oświadczenie zespołu brzmi: „Cały zespół Annapurna Interactive, liczący 25 członków, złożył zbiorową rezygnację”. „Była to jedna z najtrudniejszych decyzji, jakie kiedykolwiek podjęliśmy, i nie traktujemy tego kroku lekko.”

Megan Ellison w swoim oświadczeniu dla Bloomberg News powiedziała: „Naszym głównym priorytetem jest teraz wsparcie naszych partnerów deweloperskich i wydawniczych podczas tej transformacji. Jesteśmy zaangażowani nie tylko w nasze dotychczasowe projekty, ale także w rozszerzanie naszej obecności w przestrzeni interaktywnej, szukając sposobów na zintegrowanie opowieści filmowych, telewizyjnych i gamingowych.”

W wyniku odejść deweloperzy gier współpracujący z Annapurna znaleźli się w trudnej sytuacji, próbując ustalić, co to oznacza dla ich przyszłych projektów. Annapurna nie tylko finansuje gry, ale także odpowiada za kluczowe usługi, takie jak kontrola jakości, adaptacja produktów na lokalne rynki oraz marketing. Partnerzy Annapurna nie są teraz pewni czy firma będzie honorować zawarte umowy.

Rzecznik Annapurna potwierdził, że wszystkie dotychczasowe gry i projekty pozostaną pod opieką firmy

Nowy prezes, Hector Sanchez, poinformował deweloperów, że firma będzie honorować dotychczasowe umowy i zastąpi pracowników, którzy odeszli. Sanchez, współzałożyciel Annapurna Interactive, został przywrócony do firmy w zeszłym miesiącu.

Annapurna Interactive zdobyła uznanie w świecie gier publikując tytuły tworzone przez małe zespoły. Wydawnictwo jest odpowiedzialne za takie projekty jak Outer Wilds, Stray oraz Cocoon. W zeszłym miesiącu Annapurna ogłosiła współpracę z fińską firmą Remedy Entertainment w celu przeniesienia gier Control oraz Alan Wake do formy filmowej i telewizyjnej (to akurat nie jest zagrożone, bo zajmuje się tym inny dział – Annapurna Pictures).

Sytacja jest niecodzienna, bo w obliczu powszechnych zwolnień w branży gier nie dochodzi do sytuacji, w której zespół sam, kolektywnie rzuca wypowiedzenia. To oznacza, że konflikt wewnątrz Annapurna był gigantyczny.

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner