Ubisoft nie ma dobrego roku. Firma jest pod ostrzałem m.in. za Assassin’s Creed Shadows, który powraca niczym bumerang i ponownie uderza we francuskiego wydawcę. Firma została oskarżona o rzekome używanie botów do promocji swojej najnowszej gry.

Assassin’s Creed Shadows wzbudza kontrowersje od samego początku, a przyczyną są zdaniem graczy nieścisłości fabularne i fakt, że w grze występuje czarnoskóry samuraj Yasuke. Ludziom, choć nie wszystkim nie podoba się ta poprawność polityczna i żądają nawet anulowania premiery produkcji, co oczywiście nie będzie miało miejsca, bo deweloperzy są pewni, że stworzyli świetny tytuł. Z drugiej strony francuski wydawca najwyraźniej przejął się krytyką, bowiem pojawiły się głosy, iż do promocji Assassin’s Creed Shadow używa botów.

 

 

Znany streamer o pseudonimie Asmongold poświęcił dłuższą chwilę na analizę nowego zwiastuna Assassin’s Creed Shadows i przyjrzał się widocznym pod filmem komentarzom. W jego ocenie za większością komentarzy pozytywnych stoją boty. Zgadzają się imię, nazwisko i zdjęcia profilowe ukazujące różne kobiety.

Mylić może unikalność treści w tych komentarzach, a także, że w przeciwieństwie do typowych profili botów nie zawierają one żadnych linków.

Jednak zawierają podobną liczbę polubień, ok. 4,9-5 tysięcy każdy. Wobec tego wymienione rzeczy sugerują, że coś jest nie tak.

Ponieważ gra zbiera krytyczne oceny, Ubisoft został oskarżony o generowanie sztucznego hype’u. Oczywiście takie działanie ze strony PR-owców może wywołać odmienny skutek i sprawić, iż tytuł będzie krytykowany jeszcze bardziej.

Za tym, że Ubisoft korzysta z botów do promocji gry przemawia fakt, iż robił to już wcześniej i to niedawno, bo przy okazji premiery Star Wars Outlaws.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner