343 Industries, znane z tworzenia gier z serii Halo, przechodzi transformację i zmienia nazwę na Halo Studios. W ramach tego kroku studio ogłosiło, że przenosi rozwój gier na Unreal Engine 5, potwierdzając wcześniejsze plotki o zmianie technologii. Ma to wyznaczać początek nowego rozdziału w historii Halo.
Według szefa Halo Studios, Pierre’a Hintze, przejście na Unreal Engine 5 pozwoli studiu skoncentrować się na tworzeniu „wielu nowych doświadczeń o najwyższej jakości”. Jest to kluczowy krok w transformacji studia, które zamierza zmienić nie tylko technologię, ale także strukturę, procesy i kulturę pracy.
Jednym z elementów tej zmiany jest projekt badawczy o nazwie Project Foundry. Chociaż nie jest to gra ani demo technologiczne, projekt ten ma na celu rozwój studia i szkolenia, które pomogą w tworzeniu przyszłych gier z serii Halo. Wykorzystanie Unreal Engine 5, w szczególności technologii takich jak Nanite i Lumen (renderowanie i oświetlenie), ma umożliwić tworzenie bardziej interaktywnych i złożonych światów.
Przedstawione przez Halo Studios fragmenty Project Foundry pokazują szczegółowe krajobrazy oraz bogatą roślinność, jakiej nie widziano wcześniej w grach Halo. Nawet zbroja Master Chiefa została przeprojektowana, co sugeruje dalsze zmiany wizualne w przyszłych tytułach. Mimo że studio nie ogłosiło jeszcze dat premier nowych gier, to większość elementów z Foundry prawdopodobnie trafi do przyszłych projektów.
Decyzja o przejściu na Unreal Engine 5 jest odpowiedzią na trudności związane z używaniem starszego silnika Slipstream, który został opracowany z myślą o Halo Infinite, ale okazał się zbyt skomplikowany. Teraz, z nową technologią i podejściem, Halo Studios pracuje nad wieloma projektami, obiecując fanom nowe i ekscytujące doświadczenia w świecie Halo. Oby tylko było to doświadczenie, które znowu będzie elektryzować świat graczy.