Grand Theft Auto VI to tytuł, który elektryzuje graczy i rynek gier wideo. Oczekiwania wobec nowej odsłony serii są ogromne, ale jeden element może pogrążyć potencjalny sukces gry. Według krążących plotek, Rockstar może ustalić ją na poziomie nawet 100 dolarów za standardową edycję. Byłby to rekordowy pułap w historii gier AAA, wyraźnie przewyższający obecny standard 70 dolarów.
Firma MIDiA Research przeprowadziła badanie wśród ponad dwóch tysięcy amerykańskich konsumentów. Wyniki wskazują, że decyzja o podniesieniu ceny do 100 dolarów przyniosłaby Rockstarowi straty. Według szefa działu danych w MIDiA, Perry’ego Greshama, taka cena „oznaczałaby utratę pieniędzy”. Z analizy wynika, że przy cenie 69,99 dolarów zainteresowanie grą osiągnęłoby najwyższy poziom, a przychody byłyby największe.
Szacunki MIDiA mówią o tym, że w tej cenie tytuł mógłby trafić do 8,6% dorosłej populacji Stanów Zjednoczonych. Oznaczałoby to sprzedaż 22,9 miliona egzemplarzy i przychód sięgający 1,6 miliarda dolarów. Z kolei wzrost ceny do 100 dolarów prowadziłby do spadku sprzedaży, co finalnie obniżyłoby całkowite przychody firmy.
Potencjał edycji premium
Jeśli Rockstar zdecyduje się pozostać przy bezpiecznej cenie 69,99 dolarów, wciąż pozostanie pole do zwiększenia zysków poprzez edycje kolekcjonerskie. Historia serii pokazuje, że najbardziej oddani fani są skłonni zapłacić znacznie więcej w zamian za ekskluzywne dodatki, unikalne przedmioty i limitowane wydania. Można przypuszczać, że studio wykorzysta ten potencjał, by zwiększyć przychody bez ryzyka utraty klientów w segmencie masowym.
Odliczanie do premiery
Grand Theft Auto VI ma zadebiutować 26 maja 2026 roku na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series. Choć Rockstar nie potwierdził jeszcze wersji PC, według firmy Corsair Gaming premiera na komputery osobiste może nastąpić w jednym z kolejnych sezonów po wydaniu na konsole. Fani liczą, że Rockstar zdecyduje się skrócić czas oczekiwania, biorąc pod uwagę ogromną bazę graczy na PC i popularność modyfikacji w poprzednich częściach serii.