Ponad 1 000 000 widzów na Twitch.tv w jednym momencie, ponad 100 000 fanów e-sportu w katowickim Spodku i ponad 26,7 mln godzin spędzonych na streamie – ESL i Intel podsumowują Intel Extreme Masters 2015, jeden z największych e-sportowych weekendów w historii.
Podczas tegorocznej edycji Intel Extreme Masters katowicki Spodek i Międzynarodowe Centrum Kongresowe odwiedziło ponad 104 000 fanów e-sportu z całego świata, którzy swoim dopingiem wspomagali graczy i drużyny. Trzeciego dnia tego wydarzenia transmisje wideo z IEM i ESL One na Twitch.tv – platformie będącej liderem w dziedzinie transmisji w świecie gier – zgromadziły ponad 1 000 000 unikalnych oglądających w tym samym czasie. Uruchomionych zostało ponad 73 milionów sesji na wszystkich streamach, podczas których wyłoniono pięciu mistrzów w czterech różnych grach w ramach takich turniejów jak Intel Extreme Masters, ESL One, ESL Legendary Series i Intel Challenge Katowice. Wszystkie odbywające się na IEM Expo 2015 zawody pobiły dotychczasowe rekordy ESL pod względem oglądalności w swoich kategoriach.
Fani League of Legends, StarCraft II, Counter-Strike: Global Offensive i Hearthstone: Heroes of Warcraft pobili rekordy nie tylko podczas transmisji na żywo, ale także na Youtube. Kanał ESL w tym serwisie cieszył się ogromną popularnością. Filmy oglądano w sumie przez ponad miliard minut, a materiały z Katowic obejrzano ponad 5 milionów razy w dziesięć dni po evencie. „To niesamowite widzieć, jaką drogę w ciągu pięciu lat pokonało Intel Extreme Masters – od bycia pobocznym wydarzeniem dla targów i konwentów do stania się samodzielnym mainstreamowym wydarzeniem” – powiedział Michał Blicharz, Managing Directors ds. Pro Gamingu w ESL. „To ogromna zmiana, która pokazuje niesamowity wzrost kulturalny dla całego esportu wraz ze stałym, wysokim poziomem oglądalności, który może rywalizować z największymi wydarzeniami sportowymi.”
„Pamiętam, co mówiono, gdy dwadzieścia sześć miesięcy temu ogłosiliśmy, że Intel Extreme Masters odbędzie się w Spodku i będzie pierwszym zachodnim wydarzeniem na tego typu arenie. Twierdzono, że e-sportowa społeczność nie jest gotowa na tak pionierskie wydarzenie” – wspomina Ralf Reichert, Managing Director w ESL. „Trzy sezony zmagań wystarczyły, by stwierdzić, że e-sport może dawać niesamowite, niepowtarzalne wspomnienia. Społeczność była gotowa na to wydarzenie wtedy, a teraz jest gotowa jeszcze bardziej. Ślę podziękowania do wszystkich, dzięki którym ten event się odbył. Każdy z nas ma udział w jego sukcesie.”
„Zawsze można się spodziewać ustanowienia rekordu, gdy odbywa się IEM, ale to było coś bez precedensu. Jeszcze nigdy nie widziałem tak długich kolejek do wejścia na event, ustawiających się na długo przed jego rozpoczęciem” – stwierdził George Woo, Global Sponsorship Manager w firmie Intel. „Wspólnie z ESL stworzyliśmy coś prawdziwie ikonicznego.”
Źródło: Intel