AMD zaprezentowało najnowsze karty graficzne AMD Radeon R9 290X, R9 290, R9 280X, R9 270X, R7 260X oraz R7 250. Są to pierwsze karty graficzne firmy AMD w nowej erze gier komputerowych zdefiniowanej przez ekrany UltraHD, „rewitalizację” rozwoju silników gier oraz nową generację gier, która zapewni jeszcze bardziej wciągająca rozgrywkę. Firma AMD zaprezentowała światu również technologie Mantle oraz AMD TrueAudio – innowacje, które redefiniują to, czym są karty graficzne poprzez zapewnienie graczom jak i twórcom gier niespotykanych możliwości audio i ulepszeń w wydajności kompatybilnych z tymi rozwiązaniami gier.
„Karty graficzne AMD Radeon Serii R9 i R7 są nowymi kartami graficznymi na nową erę w gamingu,” powiedział Matt Skynner, wiceprezes i generaly manager, Graphics Business Unit w AMD. „Ta era została ukształtowana przez granie w ultra-rozdzielczości i ekscytujące gry nowej generacji, takie jak choćby długo oczekiwany „Battlefield 4”. Jest to również era ukształtowana w bardzo silny sposób przez naszą własną Zunifikowaną Strategię Gamingową. W ramach tej strategii podjęliśmy współpracę z najlepszymi twórcami gier na świecie, aby ustalić szerokie portfolio gier, których pełny potencjał będzie można wydobyć tylko dzięki kartom graficznym AMD Radeon.”
Wielokrotnie nagradzana architektura Graphics Core Next (GCN) w kartach graficznych AMD Radeon Serii R9 i R7 nadal będzie służyła jako siła napędowa dla Ujednoliconej Strategii Gamingowej, która określa podejście AMD do zapewnienia równych możliwości gry na komputerach czy to w salonie czy też poprzez chmurę – wszędzie dzięki technologiom AMD Radeon znajdujących się zarówno w kartach graficznych AMD i procesorach APU. Cztery filary Ujednoliconej Strategii Gamingowej – konsole, chmura, treść i klient – łączą się wraz z wprowadzeniem technologi Mantle.
Wraz z technologią Mantle gry takie jak Battlefield 4 studia DICE otrzymają możliwość do komunikowania się natywnym językiem architektury Graphics Core Next, prezentując tym samym głębszy poziom optymalizacji sprzętu, z którym nie może równać się żaden inny producent kart graficznych. Technologia Mantle pomoże również deweloperom w jednym prostym procesie powoływać do życia gry na wielu platformach dzięki wykorzystaniu podobieństw w zapędzanych przez architekturę GCN komputerach i konsolach.
Technologia Mantle zostanie szczegółowo przedstawiona w trakcie konferencji AMD Developer Summit APU13, która odbędzie się między 11 a 13 listopada w San Jose w Kalifornii.
Technologia AMD TrueAudio umożliwia twórcom gier wykorzystanie programowalnego potoku audio obliczanego przez kartę graficzną, dając im w ten sposób szansę na stworzenie unikalnego, artystycznego wyrazu w sferze dźwięku gry dokładnie w taki sam sposób, jak programowalny potok graficzny pozwala urzeczywistnić niczym nieograniczoną wizję artystyczną w grafice.
Technologia AMD TrueAudio zwiększa audio-realizm symulując to, jak ludzki mózg odbiera dźwięk, koncertowo działając wraz ze współczesnym sprzętem audio użytkownika. Dzięki temu możliwe jest odtworzenie doznań niczym z prawdziwego życia w nadchodzących grach, takich jak stworzony przez Square Enix „THIEF” czy „Lichdom” produkcji Xaviant Games.
Karty graficzne AMD Radeon Serii R9 i R7 zostały stworzone do grania wyświetlaczach o rozdzielczości UltraHD (3840×2160) włączając w to obsługę wyświetlaczy 2160p60, która zostanie dodana w nadchodzącym wydaniu sterowników AMD Catalyst. Dodatkowo gracze bardziej przyzwyczajeni do technologii wielu monitorów AMD Eyefinity będą mogli używać jakichkolwiek kombinacji podłączeń monitorów podczas łączenia monitorów do portów DVI or HDMI w ich systemach.
Karty graficzne AMD Radeon Serii R9 i R7 będą dostępne w sprzedaży już w niedalekiej przyszłości.
Źródło: AMD