Mi BOX to niewielkich rozmiarów przystawka telewizyjna – zaprojektowana przez firmę Xiaomi we współpracy z Google w ramach projektu Android TV, która zwiększa możliwości i funkcjonalności telewizorów. Na polskim rynku jest też pierwszym tego typu produktem, który wprowadza ABC Data, jedyny oficjalny przedstawiciel i dystrybutor produktów Xiaomi.
Dlaczego Mi BOX? Odpowiedź jest znów prosta.
– Bardzo często nawet „inteligentne” telewizory oferują zamknięty ekosystem. Jest on wtedy ograniczony do kilku popularnych aplikacji jak YouTube lub Netflix. Mi BOX otwiera ten ekosystem, umożliwiając przeniesienie całej zawartości smartfonu na ekran telewizora. Dzięki temu możemy cieszyć się wieloma aplikacjami i grami z Google Play, a do tego odtwarzać wideo w bardzo dobrej rozdzielczości – wyjaśnia Przemysław Krzywiec, Product Manager w ABC Data.
Zastosowana w Mi BOX technologia obsługuje rozdzielczość 4Kx2K z szybkością 60 fps. Ponadto, oferuje Audio DTS 2.0, multichannel HD oraz Dolby Digital Plus. Mi BOX ma też wbudowaną usługę Google Chromecast. Służy ona do bezprzewodowego strumieniowania obrazu z urządzeń działających na Androidzie lub iOS.
Mi BOX oferuje ponadto pełne też wsparcie dla darmowego odtwarzacza mediów KODI (d. XBMC) na licencji GPL, a także parowanie przez Bluetooth takich urządzeń jak kontrolery gier. Mi BOX oferowany jest z systemem Android TV 6.0 razem ze specjalnym pilotem do telewizora. Umożliwia on wyszukiwanie i sterowanie głosem.
Rekomendowana cena Mi BOX wynosi 429 PLN.
Źródło: ABC Data