Polska alternatywa dla drogich „mechaników”, czyli rzut okiem na Modecom Volcano Gamer

Praca i gry, czyli Gamer na warsztacie.

Przy pierwszym kontakcie klawiatura robi bardzo dobre wrażenie. Obudowa, mimo że  z tworzywa, jest solidna, a wadze testowanego sprzętu też nie można niczego zarzucić. Gamer utrzymany jest w klasycznej czarno-czerwonej kolorystyce z małym odstępstwem w przypadku diod sygnalizujących aktywne funkcje. Dla nich zarezerwowano kolor niebieski.

Klawiaturę przetestowałem w grach, jak również w trakcie codziennej pracy. Dla przykładu recenzja, którą aktualnie czytacie, została napisana przy pomocy tej klawiatury. Praca na testowanym sprzęcie była przyjemnością. Precyzyjne, niebieskie przełączniki Kailh są cichsze od testowanych wcześniej Outemu. Punkt aktywacji przełącznika jest dobrze wyczuwalny, gdyż po nim następuje szybsze opadanie klawisza. Wyprofilowane nakładki, o lekko wklęsłej powierzchni, poprawiają komfort pracy i jakby nakierowują palce na środek klawisza.

Wszystkie przełączniki działają w identyczny sposób i wymagają przyłożenia tej samej siły, aby zamknąć obwód i aktywować klawisz. Długie kaycapsy, tj. spacja, shift, zostały dodatkowo usztywnione przez metalowe stabilizatory, dzięki temu ich ruch na całej długości jest równy i stabilny. Dołączona podpórka na nadgarstki pozwalała wygodnie ułożyć dłonie, dzięki temu długie sesje przed komputerem  nie są uciążliwe.

Gamer, to urządzenie typu plug & play. Wystarczy je podłączyć i już mamy dostęp do wszystkich, oferowanych funkcji urządzenia. Nie znajdziemy tu zatem oprogramowania do tworzenia makr, czy programowalnych klawiszy, a szkoda. Nie zabrakło za to klawiszy multimedialnych, współpracujących z popularnym oprogramowaniem. U mnie z: Spotify, VLC, ale także z Firefoxem i Thunderbirdem. Dodatkowe klawisze funkcyjne umożliwiają sterowanie jednobarwnym podświetleniem, a jak już wspomniałem w opisie, rodzajów i sposobów świecenia w Gamerze nie zabraknie. Zgodnie z zapewnieniami producenta, w Gamerze zaimplementowano dwie wersje anti-ghostingu. Do dyspozycji mamy tryb 6 key i pełny ghosting. A zatem, jak wygląda działanie funkcji zapobiegającej blokowaniu klawiszy i prawidłowego ich rozpoznawania?

Obie wersje działają prawidłowo, a wciśnięte klawisze odczytywane były prawidłowo. W przypadku wciśnięcia klawiszy jednocześnie, powinna zadziałać funkcja rollover. Wypróbowałem kombinację z 6 i 8 wciśniętymi klawiszami, oto wynik

6 klawiszy:

123456123456123456123456123456123456123456123456123456

8 klawiszy:

1234567812345678123456781234567812345678

Również w tym przypadku klawiatura nie miała problemów z prawidłowym rozpoznaniem wciśniętych klawiszy.

Klawiatura mechaniczna to urządzenie przeznaczone nie tylko do pracy, ale także, a może przede wszystkim do rozrywki. W przypadku testowanego sprzętu już jego nazwa determinuje przeznaczenie. Mimo, że niebieskie przełączniki lepiej spisują się w trakcie pisania, to na Gamerze gra się całkiem przyjemnie. Do testu wykorzystałem standardowy zestaw gier : Division, Wiedźmin, Need for Seed, Mass Effect Andromeda i Sniper Ghost Warrior 3. We wszystkich tytułach klawiatura działała dobrze. Wszystkie wciskane klawisze rozpoznawane były natychmiastowo i bezbłędnie, a ergonomiczne kształty i przemyślana konstrukcja, nawet po  kilkugodzinnej sesji, nie powodowały zmęczenia dłoni.

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner