RiftCat, polscy twórcy globalnego marketplace dla gier VR, zaprezentowali dziś oprogramowanie VRidge i ogłosili, że ruszają jego limitowane betatesty. VRidge umożliwi granie w wysokobudżetowe produkcje VR również na tańszych urządzeniach wirtualnej rzeczywistości. Dotąd nie było to możliwe ze względu na zbyt małą moc obliczeniową smartfonów.
Gry o wysokiej jakości grafiki, tworzone na urządzenia wirtualnej rzeczywistości wymagają dużej mocy obliczeniowej komputera. Do tej pory takie zasoby mogły wykorzystywać jedynie drogie hełmy VR jak Oculus Rift czy HTC Vive, których ceny wynoszą od około 600 do 1000 USD. RifCat, polski startup, stworzył oprogramowanie VRidge, które sprawi, że rozbudowane gry, chociażby EVE: Valkirie, będą w pełni kompatybilne również z tańszymi urządzeniami VR, jak np. Google Cardboard. VRidge wykorzystuje zasoby komputera, przesyłając obraz do telefonu użytkownika, oraz przesyłając informacje o obrotach głowy do PC. Cały proces działa w oparciu o sieć WiFi.
Działanie VRidge to pełna symulacja hełmu Oculus Rift. Każdy ruch głowy użytkownika jest dokładnie odwzorowany. Nie występuje więc problem znany z podobnych produktów konkurencji, gdzie obroty głową odpowiadają kursorowi myszy. W zaawansowanych grach, wykorzystujących mysz i klawiaturę do poruszania ciałem, system łączący ruch głowy i kursora nie wykorzystuje pełnego potencjału gier VR. Największym sukcesem było zgranie ze sobą ruchu żyroskopu w telefonie z PC VR.
Dziś, tj. 10.03.16, ruszają limitowane betatesty, podczas których będzie można za darmo przetestować działanie VRidge. Po zakończeniu testów pełny dostęp do oprogramowania będzie można wykupić za jednorazową opłatą 9.99 USD. Aby dołączyć do betatestów należy:
– wejść na stronę https://riftcat.com/vridge i nacisnąć “Join Beta”, oraz pobrać klienta RiftCat, niezbędnego do działania VRidge
– zainstalować oprogramowanie i zalogować się do RiftCat Marketplace
– po uruchomieniu RiftCat Marketplace, użytkownik zostanie przeniesiony do ekranu łączenia się z telefonem. W tym momencie należy pobrać mobilną aplikację, niezbędną do działania VRidge
– kiedy smartfon będzie gotowy (na ekranie pojawi się stosowny komunikat), należy go włożyć do hełmu VR (np. Cardboard)
– komputer zostanie sparowany z telefonem, a VRidge będzie gotowe do działania
RiftCat – działanie oprogramowania
Platforma RiftCat to – oprócz funkcji VRidge – pierwsza na świecie platforma z grami VR. Gracze mają dostęp do stale powiększającej się biblioteki produkcji przeznaczonych do hełmów wirtualnej rzeczywistości. VRidge obsługuje gry znajdujące się w RiftCat Marketplace, ale użytkownik może też wskazać plik .exe z grą z dowolnej lokalizacji na komputerze.
Tak wygląda to na obrazku GIF – http://i.imgur.com/TJB0PII.gifv
Źródło: RiftCat