Brytyjskie Ready at Dawn zdobyło sławę, robiąc gry na wyłączność na PlayStation. Niestety wraz ze zmianą właścicieli – jak to przeważnie bywa – zmieniły się względem nich wymagania (a z czasem zapewne w ogóle ich nie było). Dziś ta bardzo zasłużona ekipa odchodzi do przeszłości.

Studio powstało w 2003 roku, jego główną siłą byli pracownicy Blizzarda i Naughty Dog. W 2020 roku zostali wykupieni przez Meta, zapewne z myślą o robieniu gier na ich gogle VR – Meta Quest 2/3/Pro.

Wraz z ciągłą zmianą podejścia do wirtualnej rzeczywistości, oraz z nowymi pomysłami Marka Zuckerberga na prowadzenie firmy, gry chyba zaczęły schodzić na dalszy plan. Teraz nacisk kładziony jest na Metaverse (czy już nie?) i AI.

Na początku tego miesiąca Meta zgłosiła stratę w wysokości 4,5 miliarda dolarów w swoim dziale Reality Labs (czyli działu VR) za drugi kwartał, po stracie 3,8 miliarda dolarów w pierwszym kwartale. Na pewno los Ready at Dawn jest z tym powiązany.

Pamiętajmy ich jednak przede wszystkim za to jak dobre gry robili na PSP z Daxter i dwoma odsłonami God of War na czele. W 2015 wydali też pierwszą własną markę na PS4 – The Order: 1886, które zbierało mieszane oceny, ale było przepiękne (tylko krótkie). Następie ekipa wydała Lone Echo na platformy VR, czym zwróciła na siebie uwagę Meta i… widać jak to się teraz kończy.

 

Arkadiusz Ogończyk

Arkadiusz Ogończyk

Redaktor prowadzący

Baner zgody na pliki cookie od Real Cookie Banner