Spotify ogłosiło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2024 roku, które potwierdzają, że firma jest na dobrej drodze do osiągnięcia pierwszego pełnego roku rentowności.
W najnowszym raporcie przedstawiono znaczące wzrosty w kluczowych obszarach:
- Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) wzrosła o 11% (rok do roku), osiągając 640 milionów;
- Liczba subskrybentów zwiększyła się o 12% (rok do roku), osiągając poziom 252 milionów;
- Przychody całkowite wzrosły o 19% (rok do roku), osiągając wartość 4 miliardów euro;
- Marża brutto wyniosła 31,1%, co oznacza rekordowy wzrost o 473 punkty bazowe (rok do roku);
- Dochód operacyjny poprawił się, osiągając poziom 454 milionów euro.
Założyciel i CEO Spotify, Daniel Ek, powiedział „nigdy nie byliśmy w silniejszej pozycji, dzięki wybitnemu zaangażowaniu naszego zespołu. Ta nieustanna pogoń za innowacją i dążenie do wzrostu pozwala nam dostarczać najbardziej wartościowe doświadczenie dla użytkowników w branży streamingu muzycznego.”
Raportowi towarzyszyła też infografika:
Dodatkowe działania Spotify podejmowane w ostatnich miesiącach to:
- Wprowadzono możliwość oglądania teledysków w 97 rynkach, udostępniono funkcję playlist opartych na sztucznej inteligencji, oraz narzędzie daylist, które dostosowuje playlisty do nastrojów użytkowników w ciągu dnia, dostępne w ponad 14 językach. Nowością są także strony odliczania, które pomagają artystom budować napięcie przed premierą nowych albumów;
- Nowe funkcje dla podcastów: Ponad 9 milionów użytkowników Spotify zaangażowało się w sekcje komentarzy, pytań i odpowiedzi oraz ankiety przy podcastach;
- Spotify zadebiutowało z nowym wirtualnym DJ-em, Livi, w języku hiszpańskim, który dostarcza spersonalizowane przeżycia użytkownikom mówiącym po hiszpańsku. Firma uruchomiła również program głosowania dla fanów muzyki T-Pop z Tajlandii oraz świętowała pierwszą rocznicę audiobooków, poszerzając ofertę na kraje nieanglojęzyczne, takie jak Francja, Belgia, Holandia i Luksemburg. Dodatkowo otwarto Casa Spotify Buenos Aires – centrum kreatywne, które wspiera argentyńskich artystów poprzez występy na żywo, sesje nagraniowe i podcasty.
Te działania pokazują, jak Spotify dąży do umacniania swojego miejsca na rynku oraz wzmacniania więzi między artystami, twórcami i słuchaczami na całym świecie. Ciekawe czy YouTube Music w końcu weźmie się na serio do walki i zagrozi pozycji szwedzkiej usługi.